Alla inlägg under juni 2008

Av Patricia - 30 juni 2008 22:49

Då är jag ett år äldre nu.

 

 

Ett jättestort tack till de som uppvaktat mig på något sätt idag. Det värmer oerhört i mitt hjärta. Tack tack tack. :)

Av Patricia - 26 juni 2008 23:03

Jag tittar mer och mer sällan in här.

Vet inte vad jag ska skriva om längre.

Behovet att skriva om min barnlöshet känns tjatigt. Att berätta om jobbet känns likadant. Det känns som att så fort jag ska skriva något blir det bara upprepande av tidigare ord, tankar och inlägg.

 

 

Det som varit annorlunda har väl varit att jag visat Kalle scrapbookingtekniker och han har lärt mig hur att använda ett bildredigeringsprogram samt hur man konverterar raw-bilder och hur man kan redigera bra i det programmet. Så jag ska ge mig på många av de bilder jag tagit i helgen samt tidigare och experimentera vidare med dem.

 

 

Det kan hända att jag skriver då och då. Vi får se.

Dock vill jag önska de få som fortfarande går in på min sida en underbar sommar.

 

 

 

Försök att njuta av livet på något sätt oavsett hur ditt liv ser ut eller vilket skede du är i. Livet är för kort för att må dåligt. Och mår du dåligt, gör ditt bästa för att försöka få det bättre. Om det innebär terapi och/eller medicin är det värt det för att få må bättre.

 

 

Kram 

Av Patricia - 17 juni 2008 23:15

Dagen har gått över förväntan idag måste jag säga. Men visst har tankarna funnits där. Idag för ett år sen förändrades våra liv ännu en gång, från lycka till stor sorg och besvikelse. Jag kände mig misslyckad. Orättvisan var stor. Men jag hade samtidigt tur. Jag överlevde. Och här sitter jag, ett år senare. Fortfarande ofrivilligt barnlös, men jag har en underbar man och tre katter som jag älskar allesammans älskar otroligt mycket.

 

 

Mitt liv ser annorlunda ut idag, och för detta är jag tacksam, trots att jag känner att jag inte har allt jag vill ha i livet (läs: barn).

 

 

Dagen har som sagt gott över förväntan. Jobbet har flutit på idag och ikväll har jag tömt diskmaskinen två gånger, gjort ett kort till svärfar, gjort klart K's kort, slagit in presenter, m m.

 

 

En bra dag. 

Av Patricia - 16 juni 2008 22:18

Jag har inte mycket att skriva om.

Det känns som att det är samma saker jag tragglar om, om jag ska skriva.

Pollenallergi, jobbet, att jag är trött på kvällarna, men mår bra annars tack vare terapi och medicin.

 

 

Imorgon är det ett år sen jag opererades för utomkvedes. När min livmoder sprack och jag höll på att mista livet under operationen. Men jag har bestämt mig för att det inte ska få bli ett mörkt datum utan försöka må bra och inte tänka på det. Jag lever och mår bra. För detta är jag tacksam. Det hade kunnat vara betydligt värre.

 

 

Ikväll har jag inte gjort mycket. Betalat en räkning, beställt pyssel, ätit och tittat lite på tv. Jag har inte orkat göra mer.  Därför måste jag vara duktig imorgon och pyssla klart kortet till svärfar. I helgen åker vi till svärföräldrarna. Där ska K firas, samt svärfar och jag. Därför måste kortet vara klart nu innan vi åker, trots att han inte fyller år förrän imorgon.

 

 

Idag har paketet till mamma skickats. Några presenter har jag köpt till henne, men hon ska även få lite pengar av mig.

 

 

Helgen har varit underbar. Har haft sällskap här. Bättre än så kan det inte bli. Vi har haft jättetrevligt. Pysslat, solat, ätit gott, skrattat, tittat på film, m m. En riktigt feel good-helg blev det. Tack vännen för att du kom och hälsade på oss.
 

Av Patricia - 13 juni 2008 17:07

Idag fick jag besked på vad min nya lön är.

Skrattretande för låg för det jobb jag gör och med den utbildning jag har.



Jag hoppas innerligt att jag får fast anställning snart.

Ska ta och ringa facket nästa vecka och höra vad andra ligger på som har samma eller liknande tjänst. Detta är inte klokt.



Jag har jobbat i sju år och jag har en högskoleutbildning på 3,5 år. Trots detta ligger jag fortfarande under 20 000:-. Är det klokt? Jag tycker inte det.

 

 

Så nu sitter jag och försöker släppa det över helgen. Vill vara glad då. Vi ska få besök av en jättego vän och ska ha roligt.

 


Och gissa om jag skriver upp exakt all tid jag gör! 

Av Patricia - 8 juni 2008 17:37

Idag var det dags för årets premiärdopp.

 

 

Grannen E kom redan i förmiddags och undrade om vi ville hänga med och bada, men jag hade en del jag ville få gjort först. K var inte alls sugen då, så vi väntade lite.

 

 

Sen återkom E lite senare och frågade om vi ville med då, och det ville jag. K och E's fru stannade hemma och åkte till mataffären innan de kom till badet och oss.

 

 

Så jag och E åkte. Det var varmt vid sjön och vi hoppade i vattnet med en gång. 22 grader var det. Det var jätteskönt! Vi kastade tennisboll och hade kul. Totalt två gånger blev det bad och en del solande blev det också. K är en badkruka, men även han badade idag. :)

 

 

Så det blir nog en hel del mer badande nu framöver om jag får bestämma.

Av Patricia - 8 juni 2008 11:03

Igår var vi iväg till Tornby. Vi letade cirkelsåg, en trädgårdsdusch, en insektslampa till kompisen Martin, en verktygstavla till förrådet och lite annat.

 

 

Jag tror att vi var mer eller mindre i hela Tornby. Ut och in i affärer. Vi hittaden en bra cirkelsåg, men den var slut. Vi hittade en trädgårdsdusch men den kostade 349:-, så vi håller oss till vattenspridare som jag får springa och svalka mig i.

 

 

Insektslampa hittade vi, men den visade sig att den inte fungerade när Martin sen skulle prova den när vi kom hem dit. Typiskt.

 

 

Verktygstavla hittade vi en på Biltema, men det är väldigt mycket skruvande med allt. Vi är mer inne på att man ska kunna hänga saker så att man lätt kan flytta om på tavlan om det behövs.

 

 

Jag köpte lite sorteringslådor till mina scrapbookingsaker. Present till mamma köptes också. Så det ska göras ett paket och skickas snart.

 

 

En tripp till apoteket blev det också, men trots detta glömde vi att köpa lite saker där.

 

 

När vi väl kände och klara åkte vi ut till Martin. Där skulle hundhuset börja rivas. Jag kände mig hängig p g a pollenallergin. När killarna började ta ner tegelpannor gick jag en runda i trädgården och fotograferade lite. Det är kul att leka med kameran. Många makrobilder på blommor blev det. Jag ska ta och sätta ihop ett litet collage sen har jag tänkt mig.

 

 

Efter min lilla fotorunda lade jag mig i deras hammock och läste lite. Där somnade jag också. Så jag var inte till mycket nytta.

 

 

På kvällen när de inte orkade mer och hade rastat hundarna lagade vi mat. Vi hade med oss kycklingfiléer som jag marinerat på förmiddagen. Dessa grillade vi medan Martin gjorde en god grönsallad. Det hela blev mycket gott.

 

 

Vid 23.30-tiden åkte vi hem. Jag körde då Kalle var lite trött efter att ha burit ner stora tegelpannor från hundhuset.

 

 

En bra lördag där vi hann mycket och hade trevligt. 

Av Patricia - 8 juni 2008 10:58

Hela våren har jag gått och varit täppt i näsan. Jag har förr om åren "bara" varit gräspollenallergisk, men jag tror att jag blivit allergisk mot lite annat pollen också, men inte lika kraftigt.

 

 

Så under våren har det varit hyfsat ok. Men nu när gräspollensäsongen är igång har naturen förklarat krig mot min kropp. Jag tar tablett, nässpray och ögondroppar varje dag. Spray och droppar flera gånger om dagen och trots detta är det inte tillräckligt. Hur glad blir man då? Precis, inte det minsta glad.

 

 

Det kliar konstant i ögon och det kliar i hals och näsa. Jag nyser en hel del och det är rejäla nysningar. Idag har det även börjat klia i ena örongången.

 

 

Men stannar jag inne för det? Ånej! Jag ska ut och njuta lite av solen. Jag vägrar att hålla mig inomhus p g a detta. Det är sommar och då ska jag njuta!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards