Alla inlägg under augusti 2007

Av Patricia - 31 augusti 2007 12:59

Då var det fredag eftermiddagen och det är underbart.

Det ska bli skönt att sova lite längre i två dagar.

Just nu regnar det här i Linköping, vilket inte är så skoj i sig, men det spöregnar iallafall inte.



Som vanligt tycker jag att veckan sprungit iväg. Dagarna avlöser varandra i en hög fart nu.

Det blir mörkt tidigare och tidigare på kvällarna.

Det är kallare och kallare på mornarna. I onsdags var det 4 grader när vi steg upp. Brrrrrrrrrr. Men samtidigt ser jag fram emot att få använda alla mina halsdukar, vantar och mina mössor. :) För att inte tala om min höst/vinterkappa. Den är jättemysig!



Igår bar maken in ved så nu kan vi elda om vi vill. Ska det vara lite kallt i helgen blir det att elda lite.



Det ska tydligen bli fint väder imorgon. Maken ska väl till flygfältet. Jag får se om jag följer med. Det beror lite på hur jag mår, om jag får stämplar idag  (vilket jag verkligen hoppas och tycker att jag borde få) och hur fint vädret verkligen blir imorgon. Det kan ju vara mysigt att klä sig lite varmt, ha med en termos kaffe (och mjölk) och något litet att äta där ute. Men vi får se. Det skulle behöva dammsugas och gräsmattan behöver klippas, men det är saker maken måste göra eftersom jag inte ska äventyra min rygg. :)



Vad som händer ikväll har jag ingen aning om. Det hade varit lite mysigt att tända lite ljus, äta något gott (behöver inte vara avancerat eller dyrt), se på en film och bara mysa brevid varandra. :)

Av Patricia - 30 augusti 2007 21:08

Min make är mer än bara min make. Han är min bästa vän.

Han vet vad jag behöver. Som idag t ex. På väg till bilen i eftermiddags handlade han mat till dagens middag. Han skulle göra korv stroganoff. Men han berättade inte att han hade köpt något extra.

 

 

Det var inte förrän ikväll efter middagen som vi började prata choklad. Jag har varit jättesugen hela dagen, vilket jag vanligtvis brukar vara precis i början och idag var inget undantag. Och jag hade inte bett honom en enda gång att handla choklad, men det hade han gjort ändå. Gissa om jag blev rörd och jätteglad. Det är att verkligen vara omtänksam.

Han är guld värd! 

Av Patricia - 30 augusti 2007 13:08

Jag har änglar runt mig.

Maken, som gav sig ut på sta'n för att köpa en vetekudde till mig eftersom jag har inte har min med mig idag.

Arb.kamraten M för att hon släppte in maken och värmde kudden åt mig.



Jag har fortfarande skitont men inte sååå mycket längre,  så tårarna har slutat rinna nerför kinderna nu.



Någon lunch har jag inte fått i mig än. Jag börjar bli hungrig, men kan och vill inte röra mig. Så jag får äta päronet eller bananen jag har här.



Jättetrött har jag blivit av all smärta. Men jag ska försöka jobba heldag idag, vilket i mitt fall är till kl 16.15 (med 30 minuters lunch inräknad som jag måste ta).

Av Patricia - 30 augusti 2007 10:12

Idag kom min mens, med besked! Pang utan förvarning (smärtmässigt - humörmässigt märkte vi det tydligt imorse).



Ont som F-N har jag trots Panodil Zapp. Ingen vetekudde och smärtan går rätt bak i ryggen. Jag har verkligen jätteont som gör att all energi försvinner. Jag vill kura ihop mig med min vetekudde under mitt täcke i sängen och ligga där tills smärtan gått över.



Samtidigt är jag glad att den kom idag. Bara en dag försenad denna månaden. Var faktiskt orolig (och inte lite heller) att den skulle vara jätteförsenad igen, vilket hade inneburit ett mindre helvete att veta när ägglossningen är. Men nu så är det lättare då jag i stort sett ligger som vanligt i cykeln. För det är ju viktigt att jag vet när jag har den till vårt FET senare i höst.



Så idag är jag tudelad. Glädje, men ONT!

Det är mycket med det jordiska.

Av Patricia - 29 augusti 2007 12:26

Någon kväll denna veckan ska jag tona håret och göra lite slingor (hemma förstås). Toningen är inköpt. Det ska bli mörkare med ljusare slingor. Det kan nog bli fint. Är lite trött på att se de där silvervita hårstråna nu. Jag vill ha mer enhetligt och känna mig lite fräckare även i håret.



Sen är det bara fransk manikyr som fattas. Sen är jag hur piffig som helst. ;)

Av Patricia - 29 augusti 2007 12:16

Idag mår jag jättebra!

Jag är glad, känner mig ganska pigg.

Lite fnissig.

Uppåt.

Jag har visserligen klätt mig i svart och vitt, men det är kjol och stövlar. T o m smycken har jag matchat med.

Sminkat mig har jag också gjort.

Det är väl bara håret som kanske hade kunnat var liiiiiiiiiite roligare.

Men man kan inte få allt. :)



Ryggen är nästan helt bra och det känns jätteskönt.

Jag får uppskattande blickar för mitt utseende idag.

Jag skrattar mycket.

Solen skiner.

Jag åt en jättegod lunch - rökt lax, fullkornscouscous, sallad & gräddfil.

Vi ska till IKEA idag för att handla och gå på köksseminarie.

Jag är jätteförälskad och sååååååååååååååå pysselsugen.

Livet är på topp. :)

Av Patricia - 28 augusti 2007 21:34

Då har jag uppdaterat pysselbloggen med julkorten jag gjort till Minelle.

Korten finns att beskåda i hennes affär och de ser bättre ut där än på bilderna. Jag får inte alla färger att stämma helt när jag skannar dem. Men man får en uppfattning iallafall.



Jag stannade en stund där ikväll när maken ändå skulle jobba över. Två kort blev det, varav ko-kortet är det ena. Det andra glömde jag att ta kort på med mobilen. Det blev lite stressigt i slutet.



Det var som vanligt jättetrevligt att sitta där i affären och pyssla med henne. Det kan jag verkligen rekommendera. :) Och naturligtvis blev det lite shoppat också. :) Fina saker blev det och det kliar i fingarna.



Fler julkort kommer jag att göra, men jag ska även göra andra kort till henne som jag hoppas hamnar i affären som inspiration till kunderna. :)

Av Patricia - 28 augusti 2007 20:32

vad mitt tilltalsnamn är. Det är inte Sarah utan Patricia. Sarah är mitt "andranamn" fast det står som mitt första.

Så nu vet ni det. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards