Alla inlägg under juni 2007

Av Patricia - 29 juni 2007 14:57

Jaha.

Då är jag duschad och luktar gott igen.

Nästan allt är packat.

Vi har ätit.

Maken duschar nu.

Jag ska byta vatten till katterna.

De ska även få lite extra mat.

iPoden laddar och jag hoppas den snart är klar.

Vi börjar bli klara. 

Skönt.

 

 

Det känns konstigt att inte läsa eller blogga på hela helgen, men jag får klara mig. Jag är INTE beroende. ;) Jo lite är jag. Men det står jag för. :)

 

 

Till alla som läser vill jag önska en trevlig helg.

Det ska jag ha.

Imorgon fyller jag år.

 

Vi hörs på söndag kväll igen.

 

Kram på er alla. :) 

Av Patricia - 29 juni 2007 13:13

Jag har äntligen lagat min handväska. I höstas lossnade ena remmen i min favvoväska och jag trodde inte min symaskin skulle klara av att sy i skinn. Men det gjorde den och jag är glad igen.

 

 

Flyttade genast över de saker jag hade i min lilla rosa ryggsäck över till den lagade väskan. Hittade dessutom en 50:- kupong på Coop som går ut i augusti. Så det blir nog att åka dit och leta krocketspel idag. Det är ju inte fel att kunna spara pengar.

 

 

Lite till har blivit packat och jag har kört epilatorn på benen. Får ändå raka dem i duschen sen, men inte alls lika mycket eller noggrannt, vilket är trevligt. Däremot måste jag ta armhålorna. Håret där är ju nästan lika långt som på huvudet.

 

 

Snart blir det nog lunch tror jag. Vi borde äta lunch iallafall. Jag hoppas maken kan fixa till det. Är ganska trött nu. Men ska INTE vila! :)

Av Patricia - 29 juni 2007 13:08

Fick nya försäkringsbrevet för bilen igår. Hickade nästan när jag läste hur mycket årspremien var på den. Över 7500:-. Kom på att vi inte ändrat den årliga körsträckan och den har ju sjunkit ordentligt nu när jag slipper pendla 15 mil om dagen.

 

 

Så det var bara att ringa till försäkringsbolaget och be dem ändra miltalet.

Och vips så sjönk premien från 7500:- till 5700:-. Gissa om jag blev glad. :)

 

 

Sen frågade hon om vi hade vår hemförsäkring hos dem och det trodde jag inte. Hon räknade lite och ska skicka hem en offert som vi har på måndag hos oss. Flyttar vi hemförsäkringen sjunker bilpremien till 4900:- och hemförsäkringen hos dem var inte dyr tyckte jag. Förslaget vi fick låg på ca 3500:-. Nu vet jag inte hur mycket lösöre man får ha där, men det får jag kolla. Där kommer det ju även att stå drulleförsäkring tror jag. Den verkade vara kostnadsfri första året.

 

 

Så på måndag blir det att ringa försäkringsbolaget där vi har hemförsäkringen nu. De lär ju inte kunna motsvara erbjudandet vi fick nu, så frågan är bara hur snabbt vi kan byta bolag. Det ska bli spännande att se. 

Av Patricia - 29 juni 2007 11:18

Igår gjorde jag en packlista. Alltid bra att göra en sådan så är det lite mindre risk att man glömmer något, iallafall i det här hushållet. :)

 

 

Eftersom magen äntligen lugnat sig har jag börjat så smått med packningen. Luftmadrasserna är packade (jag har ingen lust att ligga på en stenhård bäddsoffa från 70-talet med min ömtåliga mage).

Jag har rullat ihop täcke, kuddar och lakan och lagt i varsin IKEA-kasse. Så slipper värdparet stå för sådana saker och så har man sin egen kudde som man sover bäst med. Minstingen tyckte det var jätteroligt att skutta omkring när jag rullade ihop och precis när jag skulle lägga ner rullen i IKEA-kassen hoppade hon nöjd i kassen själv. :)

 

 

Småsaker som karta, bindor samt annat smått och gott ligger i en speciell tygkasse (den fina vi fick av svägerskan). Lätt att ha framme i bilen.

Lite kläder har jag lagt fram till mig. Ska inte ha särskilt mycket med mig har jag tänkt.

 

 

Är ju långt ifrån klar med packningen, men är redan jättetrött. Så kul! :/

Nåja, jag ska inte klaga. Vi ska ju ha en trevlig helg.

Maken sitter och jobbar vid köksbordet. Undrar hur länge han tänkt jobba idag. Han måste ju duscha och sen ska vi först inom stan för att hämta en sak hos en kompis. Sen blir det att leta krocketspel i Tornby. Sen ska vi svänga inom Södertälje för att hämta ett grafikkort till maken så att han kan köra dubbla monitorer vid musikdatorn. Så detta tar ju lite extra tid. Och dessutom ska han också packa lite. Så jag får nog inte mycket vila. Själv ska jag ju också duscha och framför allt raka mig. Ser ut som en Yeti. :(

 

 

Så, rappa på. Sitt inte här och dilla och lata dig. :) 

Av Patricia - 29 juni 2007 10:21

Igår när vi var och handlade och stod i kö till kassan kom jag på att jag behövde en ny Sudokutidning. Jag försökte ta mig bort till tidningarna så snabbt jag kunde och började leta. Trodde först inte att de hade några. Det var svårt att hitta bland alla tidningar, men till sist hittade jag en liten hörna. Det var inte lätt att välja och jag hade inte precis tid att bläddra igenom dem heller för att se vilken tidning som såg roligast ut.

 

 

Så jag gick på lägst pris och flest antal pussel. Eller försökte. Tror att jag lyckades.

 

 

Det blev tidningen Sudoku. Pris 25:- för fler än 100 varierade uppgifter. Nr 5 hade denna tidning. Den ges ut av Egmont.

 

 

Och efter att jag bläddrat igenom den lite är jag mycket nöjd. Det finns inte bara de vanliga pusslen med olika svårighetsgrader, utan även olika varianter av Sudoku. Jag visste inte ens att det fanns. Så jag blev glatt överraskad och har nu svårt att lägga den ifrån mig. Jag har ju annat att göra idag, som att packa t ex.

 

 

Så letar du efter en lite annorlunda tidning med Sudokun så kan jag varmt rekommendera ovanstående tidning. 

Av Patricia - 29 juni 2007 10:06

Jag var jätteduktig igår (tycker jag) som inte gick och lade mig för att vila en enda gång på hela dagen. Trött var jag och sovit hade jag kunnat göra hur lätt som helst. Men tänkte att jag faktiskt skulle se om det gick lättare för mig att somna på kvällen istället då. Men så lätt var det inte.

 

 

Vi gick och lade oss lite väl sent (ca 23.30), men jag var ju trött.

Låg sen och tittade på tv (borde läsa istället).

Var trött hela tiden, men sen var det som om jag blev övertrött istället och fann ingen riktig ro. Det var skitjobbigt och frustrerande. Och när vi släckt började tankarna för fullt om operationen och barnlöshet m m. Fick bl a en (enl mig) jättebra idé.

Tänk om man kunde uppfinna någon form av expanderbar film/tejp att "klistra"/fästa/absorberas på insidan av livmodern där man fått utomkveds. Denna sätts fast under operationen På så sätt jämnar man till så det blir slätt på just det området och ett eventuellt nytt embryo kan inte fastna just där.

I mitt fall önskar jag att det hade funnits och även satts vid den andra äggledarmynningen eftersom den är igenkorkad en bit upp, så att inget kan fastna där heller.

Var det inte en bra idé?

 

 

Långt om länge somnade jag iallafall men har inte sovit vidare bra, så jag är ganska trött nu vilket inte är så kul.

 

 

Och nu på morgonen började jag ta Inolaxol för att min mage ska må bättre och sköta sig mer regelbundet 8hoppas jag).

Det var en läkare på akuten som rekommenderade det till mig. Så det började jag ta idag. Det ser ut som råsocker och är förpackade i avlånga doseringspåsar precis som socker ofta är på caféer.

Detta skulle man hälla i kanten på yoghurten och få i sig i de första 3-4 skedarna. Det gick hyfsat för mig att få i mig det. Jag är himla känslig när det gäller konsistens, men det gick.

Tog även en Dimetikon för att inte få så ont av gaser efteråt. Fick i mig ett tunnbröd, en kopp kaffe och två glas juice (man ska dricka ett extra glas vätska när man tar Inolaxol).

 

 

Naturligtvis fick jag jätteont i magen efteråt. Gaser. *suckar* Misstänker att det är yoghurt jag inte kan äta på morgonen. Kul! Detta innebär då att jag antingen får försöka äta lite fil eller blanda Inolaxolen i några matskedar vätska som jag ska dricka. Jag vill verkligen undvika det sistnämnda då jag har jättesvårt för det. Så jag får väl se hur det går. Jag börjar med en påse om dagen och ska köra det nu några dagar. Det kan ju ta lite tid innan kroppen "reagerar". Märker jag ingen skillnad får jag öka dosen. Jag tror man kunde ta upp till tre påsar per dag. Det hoppas jag verkligen inte att jag ska behöva göra. Men som sagt, vi får väl avvakta och se.

Just nu vill jag bara att mitt magont ska gå över. 

Av Patricia - 28 juni 2007 22:21

Mår verkligen skit efter att ha ätit middag.

Tror visserligen att jag åt lite för mycket, men det är inte det enda.

 

 

Magen är spänd och jag har gaser, trots att jag tog Dimetikon som ska hindra att jag ska få så ont i magen av gaserna.

 

 

Vill aldrig äta mer. :( 

Av Patricia - 28 juni 2007 18:18

OM det finns någon som är nyfiken på hur vår åkgräsklippare ser ut, så ser den ut så här. :)



Bilden är hämtad från Stigas hemsida

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards