Alla inlägg under februari 2007

Av Patricia - 28 februari 2007 21:44

Vi har ätit sparrissoppa och lantbröd. Det var gott, men blev lite för mätt och mådde naturligtvis illa. Innan middagen mådde jag illa för att jag var hungrig.Pluttan har legat långa stunder på mig ikväll. Det är nog mycket p g a fleecepläden, men skit samma. Hon har ju myst hos mig. :)Är superdundertrött och hade tänkt pyssla en liten stund för att sen gå och lägga mig. Det är ju bra om jag inte somnar imorgon hos frisören. Hoppas jag mår så pass att jag kan sola då och också. Det skulle mina finnar må bra av.Får inte glömma att jag ska handla till mamma imorgon.Godnatt. :)

Av Patricia - 28 februari 2007 15:54

Först hette min blogg Fräcka Fröken.Det passade inte på mig efter ett tag.Då bytte jag till Flirtiga Fröken.Passar ju inte heller längre. Flirtar gör jag ju visserligen, men ändå tror jag att folk tror att jag är någon bimbo som inte har något i huvudet.Fröken är jag inte heller längre. Gift har jag ju varit hela tiden, men jag är ju inte lärare längre.Vad sägs om:* Flitiga Flisan* Familjära FjompanDet måste ju vara två ord och båda ska börja på F och som dessutom ska passa in på mig.Just nu ligger nog Flitiga Flisan bra till. *ler*Vad tycker du?

Av Patricia - 28 februari 2007 12:55

Till middag idag blir det Keldas sparrissoppa och till det kommer det att serveras lantbröd (maken får välja mellan grekiskt och italienskt). Jag vet inte riktigt om och i så fall vad jag ska lägga i soppan. Risken är ju att den kanske känns lite tråkig när vi är vana vid matiga soppor.Förslag någon?

Av Patricia - 28 februari 2007 12:36

Jag har tagit det lugnt idag. Kom iväg och åkte till apoteket. Struntade i att sola då jag kände att det nog var att utmana ödet lite väl mycket eftersom jag fortfarande mådde lite illa då.Åkte istället och slängde skräp och pantade flaskor. Det kändes miljömedvetet. :)Eftersom de vanliga butikerna (typ Lindex) inte öppnat än när jag var klar, gick jag istället och handlade mat. Det var fortfarande kaos i affären och mitt illamående tilltog emellanåt, vilket inte alls var kul. Men det var bara att stanna med matvagnen, andas lugnt och tänka positiva tankar.Efter mycket letande och frågande var jag till slut klar, betalade och packade ner varorna. Ut med dem i bilen för att sen gå tillbaka in och fråga om klipptid fanns hos frisören. Hon var ledig idag, men jag fick en tid imorgon 10.45 Det kändes bra.Efter frisörbesöket gick jag till Lindex för att leta efter nagelförstärkare. Jag fann och köpte. 59:- kostade det, vilket inte var så farligt dyrt som jag fruktat först.Efter det gick jag och handlade byxor till maken. Han får prova dem i eftermiddag och passar de inte får jag lämna tillbaka dem imorgon. 2 av paren var det 70% rabatt på och tredje paret till fullpris. Han måste ju ha hela byxor. Härom kvällen visade han mig nämligen en jättefin reva på säkert 15 cm som han lyckats åsamka när han satt i soffan. Byxorna var så välanvända och utnötta, så det var inte konnstigt att de sprack.Jag ska fixa till revan så kan han ha dem här hemma.Till sist gick jag förbi en affär som har 2:a sortering av glas och porslin. Såg att de hade ett stort bord där det stod 50% på. Jag gick in och såg att det låg linnelöpare i rosa, lila och orange. Likadana linnelöpare som jag köpte förra våren, men nu då kraftigt nersatt, antingen med 50% eller 75%. Så det blev någon löpare och nya tablettunderlägg samt en liten överraskning till mamma i pyselväg. :)Väl hemma skulle allt in i huset och då började det naturligtvis snöa, fastän det är ca 2-3 plusgrader.Allt kom in i huset, blev upplockat och instuvat.Lunch har jag också ätit. Frallor blev det.Jag har t o m bestämt vad vi ska ha till middag idag. :)Nu sitter jag i pysselrummet och ska strax packa upp pyssel och lägga det där det ska vara. :) Illamåendet är i stort sett borta. Är dock lite trött. Får se hur mycket jag orkar. :)

Av Patricia - 28 februari 2007 08:59

Jag känner jag att jag mår mer och mer illa idag. Men det ska inte få stoppa mig i allt jag tänkt göra. Jag får köpa en cola helt enkelt och hoppas att det räcker.Min fundering jag har är hur jag ska kunna tänka positivt att jag mår illa och vända mina tankar från att jag bara blir nedstämd och tycker det är bläää.Jag vet ju att jag inte kan bli gravid naturlig väg, så det är överhuvud taget inte lönt att hoppas på graviditet, vilket annars hade kunnat vara en sannolik sak.Jag försöker tänka positivt, att illamåendet säger mig något bra och att jag ska göra det bästa av det.

Av Patricia - 28 februari 2007 08:15

Idag har jag tänkt vara flitig.Jag steg upp med maken och åt frukost med honom.När han åkt tömde jag diskmaskinen och satte ner disk, torkade av spishällen, renskrev inköpslistan (jag hade inte fått med mig mycket hem annars). Sängarna är bäddade. Jag har fått ut lite saker ur bastun som ska slängas, men även som ska pantas. Jag orkar nämligen inte se den röran mer och ingen annan tar tag i det.Jag har tvättat håret.Tanken är att jag ska få in allt dret i bilen.Jag ska sola.Jag ska handla på apoteket.Jag ska slänga skräp.Jag ska försöka få en klipptid idag och klippa mig (ser förjävlig ut)Jag ska panta.Jag ska handla mat.Och detta är bara tänkt på förmiddagen.I eftermiddag har jag tänkt pyssla lite och få ordning på det jag fick hem igår. Det behöver plockas undan och torkas av här och där.Helst skulle jag nog vilja gå och lägga mig igen. Känner mig inte riktigt kry, men det är bara att ta ett djupt andetag, le och göra det bästa av det. Det kommer ju kännas så skönt när jag är klar.

Av Patricia - 28 februari 2007 08:06

Det blev lite läsande igårkväll.* Kan jag välja lycka nu?* Jag är den som skapar mina tankar* Är det bra eller dåligt för mig att reagera som jag gör nu?* Vill jag känna så här eller vill jag känna på något annat sätt?* Att välja lycka är inte att förneka besvärliga känslor - det är att inte vilja stanna kvar där.* Jag kan välja att ändra tankar och trossatser som skadar mig* Jag kan välja tankar & trossatser som ger mig ett lyckligare liv* Jag kan skaffa mig nya förebilder* VEM VILL JAG VARA? (kan sättas upp som lapp, stort & synl)* Jag kan inte förhindra alla olyckor i mitt liv - vad jag kan påverka är hur jag upplever olyckorna (två ansikten)*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*Själv stötte jag på lite av detta nyss när maken hittat ännu en bemanningssajt. Av gammal vana suckade jag och tyckte lite synd om mig, men efter 10 sekunder ändrade jag på mig och tryckte glatt in mina uppgifter eftersom att detta kan leda till att jag har ännu större chans att hitta ett jobb. :)

Av Patricia - 27 februari 2007 18:43

Nu har vi varit och hämtat mitt pysselpaket på uthämtningsstället, ca 1 mil bort (enkel väg).Jag har hunnit packa upp och kolla att allt fanns, vilket det gjorde.Nu blir det mat. Sen blir det nog lite pyssel om jag hinner innan Gilmore Girls. :)Märkte att jag mådde lite illa när jag böjde mig ner för att ta på resp. av stövlarna innan. *suck* Jag hoppas det blir bättre efter middagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards