Alla inlägg under mars 2007

Av Patricia - 31 mars 2007 23:41

Vi kom ut så småningom efter frukost. Maken fastnade framför Discovery som visade diverse program som han gillar.Själv gick jag ut och ställde mig och diskade undan en hel del. Maken kom efter en stund och hjälpte mig.När disken var klar rensade han kattlådor medan jag gick ut på altanen och började bära ut saker på gräsmattan.Det var endast vår egensnickrade dynlåda, några stolar och det stora altanbordet kvar när han kom ut. Det bars ut och maken hämtade högtryckstvätten vi fått av vår vän P i somras/höstas samt en trädgårdsslang.Hela altanen är spolad på in- och utsida (förutom några takbjälkar där infravärmen sitter som jag ska tvätta av) och skrubbad med vatten och såpa. Golvet är avspolat och håller på att torka så att vi förhoppningsvis kan olja in det imorgon.Vi hade en liten paus för att äta lite smörgåsar, som vi åtnjöt i våra utemöbler. Då kom grannen över och undrade om vi ville ha våfflor. Det kunde vi inte tacka nej till och kom över med vårt våffeljärn.När vi fikat färdigt gick vi och fortsatte med altanen. Hammocksskyddet träddes på och passade perfekt. Skönt att a ett sådant.När vi kände oss klara för dagen där bytte vi kläder (himmel vad blöt jag var idag när jag stod med högtryckstvätten. Det var tur att solen var framme hyfsat så att jag kunde gå och värma mig emellanåt) och letade upp grannarna med kompis som kastade frisbee i en av hagarna. Vi körde lite frisbeegolf och jag var klart sämst! Jag släppte alldeles för sent och den åkte åt helvete fel varenda gång. :) Till sist blev det lite för kallt för att vara ute. Vi gick alla in till grannarna igen där vi gjorde fruktsallad. Mycket mumsigt. Efter det spelade vi spel: Shadows over Camelot. Vi lyckades betydligt bättre idag än sist, men nu visste vi också lite mer hur vi skulle lägga upp strategin. Men det är lite svårt att ställa om hjärnan till att alla ska samarbeta istället för att kämpa för sig själv. Mobilen påminde mig när det var dags att springa hem och sniffa lite, vilket jag gjorde snabbt och smidigt.Efter det blev det en omgång av Tantrix där jag vann med en brick över maken. De andra två var långt efter. Vid det här laget hade grannfrun gått och lagt sig.Det är så skönt att ha nära hem. Nu sitter vi vid våra datorer. Jag bloggar och funderar på att äta en fralla som blev över från i eftermiddags när det erbjöds våfflor. Jag ska nog även värma vetekudden. Har ganska ont i nacken, som gjort sig påmind.Jag är verkligen supernöjd med idag. Vi har hunnit massor och ändå hunnit ha trevligt samt varit sociala. En riktig panglördag. Jag hoppas bara att vi klarar/orkar/hinner det vi vill imorgon.Natti. :)

Av Patricia - 31 mars 2007 10:53

Har haft en hyfsat jobbig natt igen. Bytte till sommartäckte igår och hoppades att det skulle betydligt svalare, men tyvärr inte tillräckligt. Det var varmt, jag har bökat, varit stel, vridit och vänt mig.Imorse tog det över en timme innan jag somnade om efter sprayen. Sen sov vi till kl 10. Lite mys med minstingen blev det. Nu är det dags för frukost. Jag hoppas innerligt att jag inte hamnar i samma koma idag. Vi har en del att göra.Det är lite disigt idag men solen tar sig igenom hyfsat. Hoppas det blir riktigt klart och fint.Nu du altanen ska du bli jättefin! :)

Av Patricia - 30 mars 2007 16:31

Slocknade i soffan efter sprayen. :( Två timmar sov jag, tills telefonen ringde.Nu är jag iallafall uppe, men är allt annat än pigg. Maken har slutat för veckan och ska göra lite ärenden på väg hem.Ikväll ska vi äta räkor (om det finns kvar i affären). Det ska bli gott.

Av Patricia - 30 mars 2007 13:43

Jag undrar när våra deklarationer kommer.Grannmannen har fått sin, men vi andra har inte sett till våra. Jag är jättenyfiken på att veta hur mycket vi får. På tal om det måste jag ta fram kalendern för förra året för att räkna hur många dagar jag ska kräva reseersättning för.Jag hoppas den kommer nästa vecka iallafall.Jag ska be maken att sitta med mig och kolla om vi kan skaffa e-legitimation i helgen så att man slipper vänta på papperna.

Av Patricia - 30 mars 2007 13:34

Det plingade till i min mobil för en stund sen, medan jag pratade med mamma. Det var företaget som rekryteringsföretaget lämnat mina papper till. De vill träffa mig på tisdag för slutintervju. Jag är jättelycklig över att jag kommit så här långt. Kvinnan från rekryteringsföretaget måste ju ha sagt bra saker om mig när de t o m vill träffa mig. Så jag är superglad nu, men jättetrött.Nu blir det att vara inomhus och läsa tills mobilen, som ligger på laddning, piper om spray. Sen hoppas jag gå ut i solen och göra lite nytta. :) P.s det var verkligen snabbt jobbat av företaget som fick papperna idag. Det ser jag som ett gott tecken. Sen vill jag tacka alla er som håller tummarna för mig. :)

Av Patricia - 30 mars 2007 09:38

Då kvinnan från rekryteringsföretaget inte hört av sig på hela veckan till mig (hon som jag träffade i måndags för personlighetstestet) antar jag att jag är med bland de kandidater som hon kommer att presentera för företaget idag. :) Det känns kul. Nu får vi bara hoppas att de hör av sig och vill träffa mig nästa vecka. Det hade ju varit jättebra. :)

Av Patricia - 30 mars 2007 09:32

Min sömn är totalt knäpp nu. Jag har jättesvårt att somna på kvällen och sen halvslumrar jag bara och har konstiga smådrömmar. Jag har vaknat jättemånga gånger inatt och haft svårt efter varje gång att somna. Så idag blir det en lugn dag och känner jag mig trött går jag och lägger mig. Solen skiner på ett lite smådisigt landskap. Jag hoppas det blir riktigt fint och varmt. Då kan jag vara utomhus.

Av Patricia - 29 mars 2007 22:26

Just nu är min mobil mitt allt! Det allra viktigaste jag äger! Det låter kanske inte klokt men så är det.Min mobil är så bra på det sätt att jag kan ställa in tre larm på den, eller tre olika klockslag eller hur man nu ska uttrycka det. Så jag har ställt in den på de tider jag ska spraya, kl 6, 14 & 22.Hade jag inte haft mobilen som ringer så fint när det är dags, hade jag missat majoriteten av gångerna jag ska spraya. Nu sprayar jag precis på minuten och det känns jättebra.Jag har precis suttit och läst lite bloggar. har inte riktigt hunnit det i veckan, så det var skönt att göra nu. Och några kommentarer blev det. :)Nu blir det vetekudde, sängen och läsa lite bok, en av Nora Roberts som jag fick av mamma. :)Godnatt. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards