Alla inlägg under december 2006

Av Patricia - 31 december 2006 11:23

Idag sov vi lääääääääääänge. Jag struntade i klockan, som satte igång 9.30 Jag sov till 10.30 och maken till 11. Det var himla skönt. Det blir ju en lång dag idag och vi har ju lite att göra. Det är ju inte en normal nyårsafton där man kan sova middag innan på dgen så att man orkar vara uppe länge på natten.Det jag inte gillar idag är att jag känner av vänster äggledare. Det är inte så skönt. Sen gjorde jag något med höften igår, som tyvärr sitter i idag. Jaga hoppas det blir bättre under dagen. Ska för säkerhets skull ta en värktablett. Det blir nog bra.Nu är det strax frukost. :)

Av Patricia - 31 december 2006 00:48

*ler* Det är lite skoj, om man varit inne på makens blogg här och röstat på hans senaste omröstning. Den handlar om i hur god tid man är ute.Jag är till 99% alltid ute i god tid när det gäller i stort sett allt. Jag gillar att vara väl förberedd och ha koll på läget.Maken däremot, är precis tvärtom. Han har sällan koll, är ute i sista minuten. Vara väl förberedd vill han gärna vara och det händer att han är det. ;) (puss baby)Så vi kan ta exemplet med grannarnas bröllop.Kläder har jag varit ute och letat och kollat efter ett bra tag. Jag hade hyfsat bra koll. Den 2:a advent fick jag en otroligt vacker kjol, korsett och bolero av mina föräldrar (tack mamma & pappa. Ni är bäst!). Skor har jag full koll på vilka jag ska ha. Smycken fick jag låna av mamma. Jag vet hur jag ska ha håret.Jag har tagit fram en lämplig lite väska som jag ska ha det allra nödvändigaste.Jag anser att jag har ganska bra koll. :)Maken har tänkt ut vad han ska ha på sig för kostym.Det blir kostymen som han hade när han gifte sig med mig. (han har använt den efter det på andra bröllop. Senast för ett år sen)Han hade inte kollat om den var ren eller behövde strykas.Han hade ingen koll på vilken skjorta han skulle ha eller om den behövde tvättas i så fall.Här vill jag poängtera att jag, som den älskvärda fru jag är, tog fram kostymen (jag visste var den var) medan han gjorde varma mackor till oss (klockan 22). Jag tog även fram en lämplig skjorta till honom och tack o lov behövde den inte tvättas. Västen som han också hade på bröllopet, samt skjortan tog jag ner till honom för att kolla om de passade. Det gjorde de och jag ska på ett lätt sätt fixa till västen så att den sitter lite snyggare på honom (han var lite större när vi gifte oss).Jag gick upp igen och strök skjorta och försökte få kavajen lite mindre skrynklig. Då upptäckte jag att han lutat sig mot något kritartat för det var en stooooor fläck (ca 12*12 cm) i stjärtregionen. Det var bara att hänga den på dörren till toaletten och försöka få bort det med vatten. Här ska jag medge att förr hade jag blivit rosenrasande på honom och gått ner och skällt ut honom för att han var så "jävla sent ute som vanligt". Men nu bara log jag, för så är min make. Ute i sista minuten. :)Jag fick tydligen bort det mesta. Jag ska ta en ny omgång nu innan jag går och lägger mig.Frisyren kom han på ikväll att den kanske var lite lång. "Jag skulle ju klippa mig" sa han medan han strök handen genom kalufsen. Man kan ju bara le åt det. :)Strumpor och boxers behöver ju inte förberedas så det är lugnt.Men jag undrar verkligen om han tänkt på vilka skor han ska ha på sig imorgon. Behöver de putsas t ex? Sitter de bra?Handväska tror jag inte att han ska ha. Ej heller smink. :)Men manschettknappar kanske. Behöver de putsas t ex?Ja, tänk att man kan vara så himla olika och ändå passa så bra ihop. :) P.s Nej, vi har inte övat mer på låtarna. Det görs imorgon. :)

Av Patricia - 31 december 2006 00:40

Ikväll har jag kommit fram till att det är dags att byta frisyr.Just nu, och ett bra tag tillbaka, har jag page som slutar (när det är "nyklippt") strax under öronen så att man kan lägga håret bakom örat.Men nu är det dags för förändring. Så jag ska låta håret växa ut och bli långt. Med långt menar jag iallafall ner till axlarna. När det är så långt funderar jag på att permanenta det, fast så att det blir stooora lockar och inte pudelaktigt eller så. Det ska inte vara 80-tal över håret.Så nu blir det att klippa minsta möjliga när man ska till frisören. Jag tycker det känns lite spännande. Sist jag hade långt hår var när jag sparade till vårt bröllop. Då vägde jag mer än jag gör nu, och var då rundare än jag är nu även i ansiktet. Och eftersom det tar lite tid att låta det växa ut, kanske jag med lite arbete är ännu smalare då, så det är ännu mer klädsamt. :)

Av Patricia - 31 december 2006 00:37

Kvällens film blev Failure to launch med Sarah Jessica Parker och Matthew McConaughey.Den var rolig och underhållande. En romantisk komedi.Den kan jag rekommendera. Många skratt, iallafall från oss.

Av Patricia - 30 december 2006 21:35

Vi tittade på "Kvarteret Skatan" nyss. Avsnittet avslutades med fyrverkerier. Den äldre honkatten låg under soffbordet då, men blev alldeles vettskrämd av ljuden, så hon rusade ut ur vardagsrummet och under granen. När jag sen öppnade altandörren för att försöka få in hankatten, sprang hon ut. Jag hoppas hon vågar komma in igen. Vi får väl slå på radion eller något för att ha lite andra ljud fall i fall någon smäller imorgon. Så kanske radion dränker ljuden lite.Det är så synd att hon blivit så himla skrajsen, vår tjej. Det känns som att det bara blir värre och värre för varje år.Stackars lilla gumman. :(

Av Patricia - 30 december 2006 19:15

Idag åkte vi med brudparet till stället där bröllopet hålls imorgon. På vägen dit stannade vi vid brudgummens föräldrars sommarställe, för att kolla på eventuella bra platser att ta foto på imorgon innan bröllopet. Sommarstället är beläget vid en vacker sjö.Vädret var tyvärr inte vidare bra idag, vilket gjorde att det var extra grått och som extra krydda regnade det även emellanåt. Tyvärr blev jag ganska kall när vi var där och den kylan har suttit i resten av dagen.Efter vi varit där åkte vi vidare till stället där bröllopet hålls. Vi sjöng och övade lite, tjejen som ska bland annat ska spela ingångsmarsch, testade även hon ackustiken.Vi flyttade lite stolar och kände efter hur det skulle kunna vara imorgon. Vi var kvar ett bra tag men till sist åkte vi hem. Då var jag bra trött, kall och hungrig. Maken somnade i bilen på väg hem.Väl hemma började jag på bröllopskortet medan maken la in räkningar.Efter en stund ringde telefonen. Middagen var klar hos grannarna och vi begav oss dit. Lax, fullkornsbulgur och sallad blev det. Det var himla skönt att slippa laga mat.Nu sitter vi i vårt eget vardagsrum.Bröllopskortet är äntligen klart. En brasa i kakelugnen är tänd och maken har fixat lite fika i form av kaffe, kanelbulle och en annan kaka. :) Nu ska det mysas! :)

Av Patricia - 30 december 2006 11:19

Jaha, då var 2006 strax slut. 1 ½ dag kvar. Sen är det ett nytt år med nya erfarenheter, nya överraskningar, nya förväntningar, nya besvikelser, nya födelsedagar och andra högtider, m m.Så hur har mitt år varit?Jag skulle nog vilja kalla det för året med förändringar.* Vi blev utredda varför vi inte lyckades bli gravida* Vi hann göra ett IVF-försök* Jag har gått ner i vikt* Jag började träna mer seriöst innan graviditeten och började tänka mer aktivt på vad jag äter* Jag tog tjänstledigt från mitt jobb* Vi renoverade i husetDetta är väl i stora drag vad som hänt i år.Nu i december har jag börjat skriva lite i en bok varje kväll när jag går och lägger mig.Jag ska skriva ner minst tre saker som varit bra med mig under dagen.Jag ska skriva ner minst en sak jag är tacksam över.Jag ska skriva ner minst en sak jag behöver hjälp med nästa dag.Det är fortfarande svårt emellanåt, men jag känner ändå mer och mer att jag blir lite stärkt och att mina krav på mig själv börjar minska. Innan var jag jättebesviken på mig om jag inte hann allt jag tänkt mig. Nu gläds jag åt de saker jag hunnit istället.Jag känner mig lugnare och som maken sa, tar livet mer med en klackspark nu. Jag kan inte ha kontroll över alla situationer och jag vill inte ha det heller längre. Innan stressade det mig oerhört att inte ha kontroll. Nu är det oftast bara skönt att slippa. :)När det gäller bebis har jag också lugnat mig. Före operationen i mars när de kollade hur det såg ut i äggledaren, var jag stressad varje månad och mådde dåligt psykiskt när mensen kom. Nu när vi vet att jag inte kan bli gravid utan hjälp, har jag kopplat av avsevärt.I höst efter utomkvedshavandeskapet, längtade jag så till december på att få börja nästa IVF igen. Mycket att jag längtade så var nog att jag då förhoppningsvis skulle få ett datum igen där jag visste att jag skulle få gå hem och slippa min arbetsplats, förutom att få barn.Nu, när jag tagit tjänstledigt, måste jag hitta ett fast arbete först innan jag kan ge mig på nästa IVF, och det känns helt ok. Jag kan inte göra annat än att vänta med IVF, och det gör mig lugn. Jag är bara 31 och ett halvt. Det finns tid kvar.Att ta tjänstledigt var det absolut bästa jag gjort i år. Jag ångrar mig inte en sekund. Det känns så fantastiskt bra så det går knappt att beskriva. En frihet som skänker lugn över mig och hela vårt hus och familj. Att få något jobb borde jag kunna få. Om jag bara får en chans att visa vem jag är så. :)Det som varit otroligt jobbigt har varit att bilen gått sönder och kostat så otroligt mycket att vi fortfarande ligger lite back. Men nu hoppas jag att det vänder. Får jag bara ett jobb i Linköping, ska vi nog hyfsat snart kunna köpa en bil till.Så trots besvikelser och mycket jobb i år är jag ändå nöjd med året. Dock hoppas jag att 2007 blir ännu bättre. :) Jag ser positivt på det som komma skall. Man vet ju aldrig vad som kommer hända, men man måste ha en positiv inställning. Annars blir det bara jobbigt.

Av Patricia - 30 december 2006 11:10

Min vikt har stannat av, trots att jag försökt vara duktig i jul med att äta mycket fisk och grönsaker, inte dricka någon julmust alls, bara tagit en portion (och en normal sådan), inte ätit godis eller druckit alkohol.Jag hoppades ju på att gå ner och väga 80 nu till nyår, men det var tydligen för höga tankar om mig själv. Jag vet att jag inte varit och tränat och det har säkert gjort sitt till. Vikten pendlar mellan 83 och 85 (samlar väldigt lätt vatten).Så nu måste jag bli en bättre människa och börja träna nästa vecka. kommer jag bara igång blir det lättare sen.Nåja, jag ska inte klaga. Det kunde varit värre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards