Alla inlägg under april 2007

Av Patricia - 30 april 2007 20:53

Har varit seg ikväll. Låg och slumrade i soffan lagom tills det var dags för sprutan. Det sipprade ut lite vätska idag, trots att jag väntade länge innan jag drog ut nålen. Men det är förhoppningsvis ingen större fara.

 

Nu har vi ätit lite ost och kex. Det gäller att passa på nu. Lite Brie och Cambozola blev det. Jum. :)

IVF
Av Patricia - 30 april 2007 17:27

Jaha, sista dagen i april är det idag. Imorgon börjar våren verkligen med maj. Tänk om värmen kunde komma automatiskt.

Det hade varit härligt.

Men sådan tur kan man inte ha. Jag skulle behöva lite färg nu på muminkroppen.

Av Patricia - 30 april 2007 17:22

* Strimlat, färdigkryddat kött

* Wok (Chinese & Classic)

* vattenkastanjer (på burk)

* bambuskott (på burk)

* en påse woksås (vitlök och ostronsås)

Det var jättelängesen vi åt sådant. Blev väldigt gott. Hade inget ris till idag, men ska nog ha det imorgon.

Serverades i halvdjupa skålar och åts med pinnar. :)

Mat
Av Patricia - 30 april 2007 15:51

Av Patricia - 30 april 2007 15:11

Maken har suttit i sin soffa och jobbat sina 4 timmar idag som var halvdag.

 

När han packat ihop sina saker och reste sig upp kunde jag inte låta bli att utbrista:  "Välkommen hem älskling!".

 

*ler* Ja, jag är knäpp, men himla söt. ;) 

Av Patricia - 30 april 2007 14:21

Läser mer och mer sällan de bloggar jag försöker följa. De flesta är inte så bra på att uppdatera. Men det finns de som gör det och det uppskattar jag (Camilla, Alma, Grodis m fl). :)

 

Sen jag själv började blogga aug- 06 har jag hittat/letat upp andras bloggar. Bloggarna jag följer/följt är av olika karaktär. De handlar om andra som också genomgår IVF, adoption, de som lyckats bli gravida genom IVF, vanlig graviditet, de som har barn, livet i allmänhet, lärarbloggar osv. Det är ganska blandat m a o.

Men på sista tiden har jag faktiskt börjat ta bort och sluta läsa vissa. Mina favoriter blir färre och färre. Vissa uppdaterar alldeles för sällan (ca 1 gång i månaden).

Vissa kommer jag nog alltid att följa då de skriver bra och det är intressant att få läsa om deras vardag (som t ex Camilla, Grodis & Alma igen). 

Men de som jag känner att jag just nu inte orkar läsa är gravidbloggarna. Jag vill så gärna bli gravid och gör mitt bästa nu för att bli det (jag kämpar dock inte med vikten så jag vet inte om jag ska uttrycka mig som att jag gör mitt bästa). Och i flera (OBS! inte alla) gnälls det bara om hur jobbigt allt är med graviditeten och jag orkar inte läsa om det längre. Alla har rätt att gnälla och den som har sin blogg har rätt att skriva om precis det DEN vill, men jag orkar inte med dem längre. För det enda jag känner är att de ska vara jääääääävligt tacksamma att de lyckats bli gravida och göra det bästa av det istället för att bara gnälla. Samtidigt blir jag orolig att jag själv kommer att gnälla om jag själv lyckas. Men jag vet också att det varenda sak är värt det, bara vi får en småtting! När jag själv skrev i höstas försökte jag att inte låta gnällig utan mer anteckna hur jag mådde, eftersom jag har en tendens att glömma efteråt hur det var. 

 

En annan anledning till att jag tycker det är jobbigt att läsa gravidbloggar nu är att vi egentligen skulle fått barn nu i slutet på maj och det gör ont i hjärtat när jag läser om de som snart ska ha, som köper vagn, barnkläder, fixar skötbord och allt som man behöver, medan jag inte får göra det. Så för att skona mig själv lite får det bli en paus i de bloggarna. 

 

Och förutom att ha dragit ner på bloggarna jag läser känner jag att jag inte vet vad jag ska skriva på de jag läser. Det är som om jag inte hittar orden. Jag vet inte vad jag ska säga. Allt jag försöker komma på att skriva låter så klichéartat, upprepande och opersonligt. Detta känns också jobbigt, för jag är lite orolig att folk kanske tror att jag inte bryr mig längre, men det gör jag. Det är bara jag som blivit stum, men jag läser fortfarande. 

Jag hoppas att jag inte sårat någon nu. Det är verkligen inte min mening. Jag hoppas istället att det kanske finns någon som förstår mig i allt det här dravlet.

 

Kram på er alla! 

Av Patricia - 30 april 2007 14:14

Då har äntligen RMC ringt. Jag började tro att de glömt mig. De brukar ringa betydligt tidigare.

Nåja.

Nya ordineringen lyder som följande:

* spraya i ena näsborren 3 gånger om dagen

* fortsätta med 150 enheter Puregon mån-ons

* sjukhuset på torsdag kl 8.30 för nytt blodprov och ultraljud

Sen får vi se. :)

IVF
Av Patricia - 30 april 2007 10:30

Förutom att vi var på sjukhuset har vi varit och hämtat ut makens pass hos polisen. Väl där passade jag på att anmäla mitt pass saknat. En trevlig polis hjälpte mig med detta och vi satt och småskojade. :)


Maken såg ut som en kriminell på fotot. :) Det var riktigt roligt faktiskt.


Efter sjukhuset men innan polisen svängde vi förbi makens arbete för att hämta lite saker så att han kan jobba hemifrån idag. Det är mysigt att ha honom hemma. Och så slipper jag åka och hämta honom sen. ;)


På vägen hem sen stannade vi för att tilläggshandla lite. Vi glömde lite saker i lördags. Jag fick en jättespydig kommentar av en lagerarbetare som fräste åt mig att flytta mig när jag stod vid mejerivarorna. Det var inte mycket folk där annars så det gick rätt fort.


Sen tömde vi bagageutrymmet och slängde kartongförpackningar, papper, plast och metall.  Skönt att det är gjort. Panta får vi göra nästa gång.


Nu är vi hemma och ska äta lite mackor och dricka kaffe. Jag vågade inte dricka kaffe imorse för att jag tror att det stressar upp mig när jag ska ta blodprov. Sen fick jag bara i mig en smörgås. Så det ska bli gott.


Solen skiner, det är lite kallt och det blåser knappt. En härlig valborgsmässoafton. :) 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards