Alla inlägg den 18 augusti 2006

Av Patricia - 18 augusti 2006 18:02

Då har vi varit på sjukhuset idag igen. Blodprov ganska direkt när vi kom dit. Det var samma sköterska som förra måndagen. Hon var bra. Det gick riktigt smidigt, iallafall för att vara jag. Det var skönt.
Efter det fick vi sitta en liten stund och vänta på läkaren, läkarkandidaten och barnmorskan. Som förra gången hann jag sitta en liten liten stund innan det var dags för mörkläggning och film i form av ultraljud. Det mättes och läkaren var så nöjd så. Hon tyckte det såg jättefint ut och utifrån vad hon kunde se trodde hon att det skulle bli äggplockning på måndag.
Efter ultraljudet frågade hon mig hur jag mådde och jag sa som det var att jag var trött och smått labil. Då tittade hon lite förvånat på mig och sa att vid det här laget är kvinnorna ganska glada. Ja det var ju synd att man inte var som alla andra då.
Detta var det snabbaste besöket vi gjort. Ca 30 minuter totalt.
När vi kom ut körde jag maken tillbaka till hans arbete. Han försökte skämta med mig vilket var lönlöst eftersom jag började tjuta. Han kramade om mig och bad om ursäkt för att han var så klumpig. Sen var det bara att bege sig till jobbet 5 mil bort.
Väl där frågade kollegorna intresserat hur det gått och vad som var nästa steg. De är verkligen jättefascinerad av detta och följer med spänning lika mycket som vi.
I eftermiddags ringde barnmorskan. Jodå, det såg så fint ut på hormonvärdena att jag slipper spruta ikväll och ska ta nässpray idag ohc imorgon. Imorgon kväll ska jag ta den sista sprutan, som är lite annorlunda. Det ska blandas och grejas, men det ska vi nog lyckas med. På söndag är det verkligen vilodag. Jag ska inte ta någon spruta eller nässpray. Oh joy!
På måndag ska vi vara där kl 7.30 och jag får bara ha druckit på morgonen. Jag ska vara nyduschad och fräsch. Ingreppet bör ta ca 5-10 minuter och jag får lugnande innan och smärtstillande under tiden i en kanyl. Sen får jag åka hem och vila resten av dagen. Typiskt egentligen att det är på måndag när det är upprop för barnen.
Sen på onsdag är det dags att åka dit igen för att inseminera mig med ett eller två embryon. Det känns så konstigt att tänka sig att en "färdig" produkt ska in i mig och förhoppningsvis fastna på ett bra ställe.
Så nu blir det bara att vila i helgen. Titta på filmer och läsa. Det ska bli sååååååååå skönt.

P.s Kan tillägga att det börjar pirra lite nu när det närmar sig "slutet".

IVF

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards