Alla inlägg den 23 augusti 2006

Av Patricia - 23 augusti 2006 16:19

Idag var vi inne för att plantera in ett embryo. Först fick vi träffa läkaren som berättade hur det gått med befruktningen. Det hade inte gått så bra tyvärr. Av 17 ägg hade de fått ett embryo med toppkvalitet och ett ägg som var befruktat men som tyvärr inte gick att frysa. Detta gjorde mig ganska ledsen och tårarna trillade nerför kinderna medan jag bytte om i ett litet rum. Det innebär ju att om vi misslyckas nu eller om vi vill ha syskon sen får jag göra om allt igen från början.
Vi blev hämtade ganska fort och fick gå in i samma rum igen som i måndags. Ingreppet gick ganska fort. Läkaren spärrade upp öppningen, torkade och kollade att det var passage i livmodertappen. Sen satte de in en kateter och förde upp embryot. Efter det fick jag ligga och vila lite så att biologen kunde kolla att katetern var tom så att embryot inte fastnat där.
Sen var det bara att byta om och åka hem igen. Så nu ligger jag här i soffan och vilar. Vi fick ett datum när jag ska göra ett graviditetstest. Så nu är det väl bara att ta det lugnt, lyssna på kroppen, tänka positiva tankar och hoppas på att embryot vill fastna i livmodern.

IVF
Ovido - Quiz & Flashcards