Alla inlägg den 11 april 2008

Av Patricia - 11 april 2008 17:06

Vad har jag egentligen gjort sen i förmiddags? Ingenting känns det som.

 

 

* målat och klippt ut två bröllopspar. Får se om jag kan få till två kort.

* ätit lunch (riktig lunch)

* tittat lite på tv

* spelat några låtar på GH

* ringt till personen vars lägenhet jag ska "visa" på tisdag

* tonat håret

* hittat vår lilla stero och kopplat in den i pysselrummet

* läst lite

* chattat lite med vänner

 

 

Det blev en del jag gjort ändå. Men ändå är jag lite besviken på mig själv. Jag skulle ta fram och fixa middag. Men det har jag inte orkat. Så nu får vi se vad vi kan hitta på för fredagsmat till hockeyn. 

 

 

Vi ska försöka gå ut nu när Kalle kommer hem. Det känns så jobbigt bara för att jag är så trött. Men det är kanske det jag behöver då. Komma ut. Diset har ju äntligen lättat och solen skiner lite, så det är kanske precis rätt medicin, förutom nässpray som jag för femtioelfte gången fått börja ta igen. Jag försöker dock ta så sällan jag bara kan/behöver.

 

 

Vill helst bara krypa ner under täcket nu och läsa och sova lite innan hockeyn. 

Av Patricia - 11 april 2008 09:58

Tudor är något av det mest envisa som finns!

För inte nog med att han verkligen tyckte att han skulle vara här så skulle han  ha min fulla uppmärksamhet och gnällde konstant. Jag var inte alls på humör för att kela och ge honom all uppmärksamhet så vi körde lyfta ut, hoppa över, lyfta ut igen några gånger innan jag nu fick stänga dörren helt för att få lite lugn och ro. Detta var precis det jag inte ville. *suckar uppgivet*

 

 

Så något måste vi komma på att göra vid Kalles skrivbord för jag vill inte ha katter som hoppar över grinden. Då är den meningslös. 



Fan vad han lär sig vissa saker lätt medan han inte kan lära sig andra saker alls. Eller så är det väl så att han vet saker han inte får men skiter fullständigt i det. Trött på honom blir jag emellanåt iallafall.

Av Patricia - 11 april 2008 09:45

Nu har Tudor hoppat över två gånger och nu försöker han en tredje gång och jamar missnöjt så in i ...

 

 

Och så var han över.

Gömmer sig under bokhyllan gör han nu också för att han har förstått att han inte får vara här inne.

 

 

Skitkatt! 

Av Patricia - 11 april 2008 09:35

Jag är uppe. Somnade inte om efter det att Kalle åkte. Låg och läste en stund medan jag kelade med Mysan (hon ligger på rygg längs mitt ben med ändan mot mig och jag har min hand på hennes mage).

 

 

Nu är jag uppe sen 35 min och har tömt diskmaskin och äter frukost (fil och müsli).

 

 

Grinden kom upp igår kväll. Jag var för trött för att förstå ritningen så Kalle fick hjälpa mig.

 

 

Nu när jag satt här och skrev hörde jag att Tudor var uppe och gick på keyboarden som står utanför min dörr. Och vips hade han hoppat över grinden och såg jättenöjd ut. Jag fick då lyfta honom och släppa ner honom utanför på det lilla trappsteg som är precis utanför mitt rum och sa att han inte fick hoppa över grinden. Han såg väldigt förnärmad ut, jamade missnöjt och gick sen iväg och muttrade. Är det bara vi som har en katt som muttrar? :) Det är supergulligt. 

Så nu har han väl gått och lagt sig någon annanstans.

 

 

Jag har inte bestämt mig om jag ska åka och lämna blodprov idag på VC eller vänta tills jag fått en tid på företagshälsovården. Egentligen borde jag väl åka dit och ändå låta dem ta prover. Jag kommer att få hem ett brev sen när alla tester är klara på hur värdena är. Tänk bara om jag kom ihåg vad det var de skulle kolla. Några av testerna kunde jag få reda på redan idag om jag ringer dit, men sådant akut behov tycker jag väl inte att jag har. Jag får se hur jag gör. Men jag måste vara där innan 11 i så fall. Annars väntar jag och tar det på måndag.

 

 

Det är dimmigt ute. Ganska rejält dimmigt. Härligt. Kul. Uppiggande. Värmande. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards