Alla inlägg den 13 april 2008

Av Patricia - 13 april 2008 17:31

Jag slumrade till efter det att vi ätit frukost. Var helt slut. Somnade i soffan och trynade där till kl 13 när Kalle tog på sig snickarbyxorna och skulle ut för att byta däck på bilarna. Jag kunde inte ligga kvar då med gott samvete så jag bytte om jag med och gick ut.

 

 

Från kl 13 (ungefär) till ca 17.15 har vi:

* hunnit med att rensa fyra rabatter av sex

* klippt bort ljusnätet från hängsälgen

* klippt till två klarbärsträd, ett päronträd, två äppleträd, två andra buskar och trollhasseln

* tvättat Oliver för hand och torkat rent även inuti (samt dammsugit)

* bytt däck på båda bilarna

* tagit in fågelhuset

* tagit bort två granljusslingor som suttit på verandan

 * tömt diskmaskinen

 

Jag tycker det är att ha hunnit en hel del.

Jag har så ont i axlar och rygg nu, men det är det värt.

 

 

Vi hade tänkt gå en promenad idag för att det är så fint väder. Det blir nog inte av tror jag. Vi får se. Kanske en liten prommis.

Men nu ska jag äta pyttipannan jag gjorde igår som Kalle nu värmt. 

Av Patricia - 13 april 2008 10:24

 

Ninananana... :)

 

 

Inatt läste jag ut Flyga Drake.

Den var jättebra! Hemsk emellanåt och lite sorglig. Ett liv och livsstilar man inte riktigt kan sätta sig in i som västerlänning. Otroligt spännande.

Jag har för mig att den blivit film och kanske t o m går på bio, men jag vill inte se filmen. Jag gillade boken för mycket och då brukar jag bli besviken på filmen.

Jag kan verkligen rekommendera boken om du inte läst den än. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards