Alla inlägg den 16 april 2008

Av Patricia - 16 april 2008 14:42

Nu har jag stått i nästan två timmar och fixat luncher.

En laddning kycklingfiléer och burkchampinjoner i creme bonjoursåser och en laddning köttfärssås med div grönsaker. En stor kastrull fullkornspasta har jag också gjort. Och eftersom jag själv behövde äta smakade jag lite på båda rätterna. Helt ok. :)

 

 

Så nu står det och svalnar på köksbänken så att vi kan göra matlådor av det senare.

 

 

Jag ska erkänna att jag är lite trött nu. Ska se om jag kan göra ett kort till innan jag ska iväg på samtalet sen. 

Av Patricia - 16 april 2008 12:19

Pysselbloggen är uppdaterad med lite kort samt ett foto på hur jag organiserat mina monterade favoritstämplar. Jag har även skrivit upp vad jag behöver göra för kort inom den närmsta framtiden (läs: månaden). Och jag har plockat undan efter förmiddagens pysslande.

 

 

Jag sitter fortfarande i pyjamas. Frukost har intagits sen ett tag tillsammans med allergipiller samt värktablett för ryggen.

 

 

Nu ska jag byta om, fixa till mig och fixa lunch har jag tänkt.

Det kommer mer och mer moln på himlen. Det tycker jag inte om. Jag vill inte att det ska regna igen i eftermiddag när jag ska på samtal. 

Av Patricia - 16 april 2008 10:06

Solen skiner och det är endast ett tunt molntäcke på himlen.

Mysan och jag har legat i sängen sen Kalle åkte. Hon har sovit och jag har läst.

 

 

Nu är jag i pysselrummet och Tudor ligger på skannern och får värme på sig av solen som strålar in.

 

 

Det är lugnt och fridfullt i huset. Jag har inte ätit frukost än. Jag har inte ens bestämt mig för vad jag ska göra idag, men än att gå på samtalet i vanlig ordning. Jag vill göra mycket, men samtidigt ingenting. Det är inte lätt då.

 

 

Har ont i ryggen idag med tyvärr. Väldigt irriterande kan jag tala om. Inte alls kul. Det begränsar mig inte helt, men en hel del tyvärr.  Men något bra ska det väl bli av den här dagen. :) 

Av Patricia - 16 april 2008 00:00

Vi har gjort matlådor så det står härliga till. Kalle fick t o m koka mer pasta för att köttfärssås och kyckling skulle gå åt. Men nu har vi för ett tag framöver. ;)

 

 

Vi har tittat på hockey ikväll. Herregud säger jag bara. Vad hände i andra och tredje perioden?

 

 

Förutom hockeyn har jag fått gjort massor med kort idag. Bra att ha kort. :)

Fem kort har det blivit totalt idag. Jag känner mig oerhört nöjd med tanke på att jag gjort massor med mat och varit på samtal idag. Ett jobbigt men bra samtal.

 

 

Nu blir det sängen. Imorgon ska jag fotografera mina kort. Ett paket borde komma fram till mamma imorgon med lite pysselsaker. Jag ska fortsätta att organisera och förbättra i pysselrummet. Ska mäta gamla skafferiskåpet och se om det får plats mellan gästrum och toalett på övervåningen. Får se  vad det mer ska göras imorgon.

 

 

Sov gott

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards