Alla inlägg den 25 april 2008

Av Patricia - 25 april 2008 23:44

Efter förra inlägget gick jag förbi gästrummet där Duracell (pluttan) satt. Jag kunde inte låta bli att snegla in där jag hittade de andra två också. Alla tre satt och tittad på en stackars humla som inte vågade röra på sig. Den var inte skadad (den fick fart sen nämligen).

 

 

Jag tog mitt tomma glas och fick tag på framsidan av Lokaldelen (den revs av). Glas över humla. Kartong under glas och humla. Ner för trappan med ivrigt sällskap. Öppna dörr. Slänga ut humla. Mötas av tre besvikna katter.

 

 

Bytte glas och drack lite till. Sen begav jag mig ut för att rensa mellan plattorna i våra gångar. Min rygg klarade bara av en bit, men bättre än inget. Jag lyssnade klart på Christer i P3 på min mobil. Begav mig sen in igen ca 16.15 för att byta om och bege mig till utlämningsstället.

 

 

Blev naturligtvis expedierad av den fruktansvärda människan som jag verkligen inte tål i den affären. Han har en kroppsform som Peter Harrysson och ser ut som en padda i ansiktet. Han har grisögon och ger mig the creeps varje gång. Han har några gånger gissat vad som är i mitt paket (på ett obehagligt sätt) och erkänt att han tycker om att gissa vad folk handlat. Idag var han på ett annat av sina två humör. Oförskämd. Men jag fick mitt paket. 

 

 

När jag kom hem packade jag upp min lilla julaftonslåda. Tre par skor, en liten röd tygväska med vita blommor som ett par av skorna låg i, en klänning, en linnestorskjorta, två tunna tunikor, en regnkappa, ett halsband och matchande armband som mamma själv gjort samt ett kort hon gjort. Jag var hur glad som helst. Så jag ringde och tackade och provade. Allt satt jättebra.

 

 

När vi pratat klart tog jag en välbehövlig dusch. Jag luktade verkligen sol.

 

 

När Kalle kom hem packade jag upp och in varorna han köpt medan han bytte om och spolade rent åkgräsklipparen.

 

 

Ikväll har vi ätit räkor och druckit varsitt glas vin. Det räckte ikväll kände jag. Gott var det. Mysan fick några räkor hon med. Hon är den enda av de tre som gillar räkor. Hon är dessutom galen i dem. :)

 

 

Nu är jag supertrött och sängen kallar. Jag är mör i kroppen (speciellt nacke och axlar). Kalle var glad och imponerad över hur mycket jag hunnit idag trots div strul med maskinerna.

Men trots strulet är jag verkligen nöjd med dagen. 

 

 

Natti natti

 

Av Patricia - 25 april 2008 15:11

Nu har jag varit superduktig.

 

 

Jag har fyllt på kantgräsklipparen med bensin och fått igång den och kört ett tag runt på de saker jag såg behövde tas.

 

 

Trädgårdsmöblerna (utom hammocken) har flyttats till altanen. Alla sladdar har flyttats så att jag inte klippte över dem

 

 

Jag har dammsugit upp allt gips som låg kvar nedanför ena köksfönstret där vi slängde ut det gamla köket. Detta behövde göras innan jag kunde ens klippa gräsmattan.

 

 

Jag fick efter många om och men igång åkgräsklipparen och klippaggregatet (m h a grannen Robert) och har klippt hela gräsmattan.

 

 

Trädgårdsmöblerna är tillbaka på rätt plats igen. Dock klarade jag inte av att lyfta klippaggregatet på gräsklipparen så Kalle får spola av den när han kommer hem.

 

 

Nu har jag skrivit inköpslistan till Kalle som ska handla på vägen hem.

 

 

Eftersom jag inte kan åka och hämta paketet än (tidigast kl 16) får jag vänta och hade strax tänkt gå ut igen och se om jag kan börja jobba lite på plattorna. De är hemska ovanpå och mellan. Så jag ska se vad jag kan göra. Sen får vi fortsätta i helgen.

Men nu ska jag dricka ett glas vatten till innan jag ska ut. Katterna är lagom pissed på mig för att de inte fått eller får gå ut än. Jag vill vänta tills jag hämtat paketet.

Av Patricia - 25 april 2008 11:41

Då har jag lagt in ett nytt kort jag gjorde igår och gjorde baksidan på idag.

Nu har jag pysslat lite. Lite jobbigt att skriva inläggen i pysselbloggen på engelska, men bra träning. Har tydligen några utländska besökare som undrar vad jag skriver när jag skriver på svenska. Så nu får jag skriva på två språk. Dock brukar jag ibland fuska och inte skriva riktigt allt på engelska. ;)

 

 

Nu ska jag äta lite och sen ska jag ut. Solen skiner ju. :) 

Av Patricia - 25 april 2008 10:57

Canal Digital ringde nu på förmiddagen igen. Tredje gången denna veckan. Jag har varje gång de ringt (mitt på dagen) sagt att Kalle jobbar och att de får ringa kvällstid. Men icke. Så idag när det ringde igen (jag kände igen numret) sa jag väldigt bestämt att de antingen fick ringa Kalles mobil eller ta det med mig. Personen i luren tyckte att de kunde ringa igen imorgon. Jag blev förbannad och sa att vi hade annat att göra utan det var de val han hade. Han tog det med mig.

 

 

Det var inget vidare erbjudande. En extra digitalbox, "fri installation", inte börja betala förrän i augusti. Men vi fick bara familjepaketet för 80:-/månad. Filmkanaler eller den andra kanalerna vi har fick man inte. Då tackade jag nej och killen i luren förstod inte varför. Tala om att jag blev irriterad då. Jag förklarade med kyld irritation att ska vi ha till fler tv-apparater ska det var samma utbud på alla. Annars kan det vara. Och så blev jag av med honom.  Under tiden jag pratade i telefon med honom skrev jag till Kalle på datorn och vi var överens.

 

 

Nu när jag skulle ta foto på kortet jag gjort igår och idag, började batteriikonen blinka. Lågt batteri. Vi har ju inte fått något andra batteri till den lilla kameran och vi har ringt och ringt till affären. Nu senast Kalle pratade med dem skulle de höra av sig i början på veckan. Denna veckan. Men icke. Så nu ringde jag. Han i affären hörde tydligt min irritation och lät mig vänta en stund. När han var tillbaka hörde jag honom öppna en kartong och han sa att batterierna kommit. Jag frågade då hur de tänkt kompensera oss för hur illa de skött detta. Han sa att vi skulle få lite smått och gott när vi kom in. Så Kalle ska dit i eftermiddag för att hämta batteri och smått och gott. Jag hoppas innerligt, för deras skull, att de inte försöker pracka på honom skit. Då jävlar!

Av Patricia - 25 april 2008 10:28

Denna är så fantastisk så den måste ses om man har katt eller gillar katter. =)

 


 

Av Patricia - 25 april 2008 10:08

23.54 i Jönköping. Det vore ju märkligt om det inte kom idag. :)

Av Patricia - 25 april 2008 10:00

Nu på morgonen började jag läsa Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross.

Den är i pocket så den är liten och behändig, vilket jag verkligen gillar.

 

 

Hittills har jag läst om när man får vara med om Johannas födelse. Den är inte helt enkel. Fadern är pastor och otroligt djupt religiös. Han äger en bibel, vilket är oerhört sällsynt i början på 800-talet efter Kristus (naturligtvis).

 

 

Modern har pastorn tagit med sig hem efter en sachsisk kvinna efter en massaker i England där hon förlorade sina föräldrar.

 

 

Hon har sin tro på asagudar och han följer bibeln. Pastorn tvingar modern, Gudrun, att följa bibeln.

 

 

Så långt som jag kommit nu är lilla Johanna fyra år och väldigt frågvis. Hon har två storebröder, Matteus tio år och Johannes sju år. Matteus ska bli pastor precis som sin far.

 

 

Jag känner att boken verkligen har potential att bli riktigt bra. Jag hoppas det blir så också. :) 

Av Patricia - 25 april 2008 09:56

Inatt läste jag ut Lycksökare av Lesley Lokko.

 

 

Det började ju med att man fick följa en flicka, Rianne, när hon börjar en internatskola i England. Där tvingas hon att bo ihop med tre andra flickor. Under bokens gång får man sedan följa de fyra flickornas liv fram tills de är ca 30.

 

 

Den är lättläst, lite romantisk, lite verklighetsbaserad när man får läsa om Sydafrika, lite deprimerande när man läser om drogmissbruk och prostitution. Men den är helt klart läsvärd. Jag kan rekommendera boken. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards