Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Patricia - 18 maj 2008 09:31

Idag ska vi iväg på flygdag. Det är fyra klubbar som ska till Flygvapenmuséet i Linköping för att visa sina flygplan och modellhelikoptrar. Bl a är det klubben K är medlem i. Så vi ska dit för att hälsa på dem och titta lite, vara lite sociala och ha trevligt.

 

 

K själv ska inte flyga. Han har lite att fixa med sin egen helikopter. Dessutom är han inte så säker än på att flyga så den får stanna hemma och vila.

 

 

Men det ska bli kul att träffa killarna i klubben. Jag känner ju också dem lite eftersom jag var med i somras och pratade med dem. Jag var den enda kvinnan som följde med till fältet. :) Så det kan bli jättetrevligt idag.

 

 

Det är tack o lov inomhus idag. Det är bra med tanke på att det verkligen är genomgrått av moln. K hade sådan tur igår att när han precis kommit in från att ha klippt gräset och fyllt på med salt i hydroforen så började det ösregna. Ibland ska man ha tur. :) 

Av Patricia - 18 maj 2008 09:24

Igårkväll vid 18-19-tiden låg jag i soffan och slumrade. Jag hade legat och läst lite och somnade sen. I pysselväg hade jag bara gjort sju kuvert och en överraskning.

 

 

Medan jag slumrade dammsög samt tvättade K.

 

 

Vid halv åtta-tiden ringde telefonen. K tog det och sa att vi inte gjorde något speciellt och att det var ok att de som han pratade med kom förbi. Han fick tydligen uppmaningen att även fråga mig. Då fick jag reda på att det var f.d arb.kamraten M och hennes sambo H.  De var i krokarna och hade tittat lite på deras nyköpta hus som de ska få tillgång till i augusti. Så de undrade om de fick komma förbi. Jag sa ja och bad K fråga om de hade ätit. Det hade de inte.

 

 

Vilken fart vi fick när de lagt på. Jag misstänker att M och H tog en liten omväg för att de borde ha varit här efter 5-10 min. Men vi hann plocka undan ganska mycket och få ganska snyggt på bord osv till när de kom.

 

 

Så det blev sällskap i lite mer än tre timmar igår och tacos till mat. Det var trevligt att ses igen. Vi har inte setts sen februari. De har haft jättemycket att göra och vi likaså. Så jag var jätteglad att de faktiskt ringde och ville komma hit. Och de tyckte att köket hade blivit skitsnyggt och en gigantisk skillnad. :)

 

 

Skönt att vi hunnit vara sociala med dem också. Ett moln mindre som hänger över oss när det gäller att umgås med vänner. 

Ovido - Quiz & Flashcards