Alla inlägg den 31 maj 2008

Av Patricia - 31 maj 2008 12:45

Det är strålande sol idag, och knappt någon vind.

Detta innebär att det är otroligt varmt! Lite för varmt för min smak, jag som hatar att svettas.

 

 

Men trots detta har jag klippt gräset och rensat ogräs vid garageuppfarten samt i rosenrabatten. Så nu är jag ganska varm, vilket jag inte gillar.

 

 

Och som om detta inte räckte har min pollenallergi verkligen börjat nu, så nu räcker inte endast tabletter utan jag måste börja med nässpray också. Jag bara väntar på att behöva ta ögondroppar också. *suck*

 

 

Men nu ska jag ut igen. jag vill inte sitta inne när det är så fint väder. 

Atjoo 

Av Patricia - 31 maj 2008 10:22

Sömn är otroligt viktigt för alla och så även för mig.

Men nu den senaste tiden när det blivit varmare har det blivit ett rent helvete på nätterna för mig.

 

 

Jag har bytt från mitt älskade duntäcke till ett lättare täcke. Vi har sovrumsfönstret öppet varje natt så mycket vi kan utan att katterna ska kunna hoppa/trilla ut. Jag har t o m satt en fläkt i fönstret som ska blåsa in sval luft in i rummet. Men trots detta badar jag i svett varje natt och vaknat ca 10 gånger, vrider och vänder på både mig och täcke för att kunna bli lite svalare.

 

 

Det är skitjobbigt. Så det som återstår nu är att ta in AC'n vi fick av mina föräldrar för något år sen och köra igång den varje natt. Jag måste få sova ordentligt på nätterna. Annars kommer detta att bli en väldigt jobbig sommar. 

Ovido - Quiz & Flashcards