Direktlänk till inlägg 8 april 2008

Hur mår jag?

Av Patricia - 8 april 2008 23:10

Idag har varit en konstig dag. Jag har känt mig helt ur fas. Okoncentrerad, lite väck i huvudet, tyst, trött, sum, lite nedstämd.

 

 

Jag har inte gjort mycket. Pysslat några kort, läst en del och vilat. Tudor har nog totalt legat i mitt knä i 4-5 timmar. Har jag suttit eller legat ner har han insisterat på att ligga i knät eller famnen.  Nej, krävt att få ligga. Jag har med nöd och näppe fått äta med honom klängande brevid.

 

 

Förstår inte riktigt varför jag känner mig så här idag. Det kändes ju mycket bättre igår. Jag tycker inte om att mitt humör går som en berg- och dalbana. Det är otroligt jobbigt. Det tar mycket energi.  Jag önskar så att jag kunde lista ut vad jag ska göra för att må bättre är jag mår så här. Inte ens att pyssla hjälper så mycket som jag skulle önska.

 

 

Strax ska jag lägga mig. Jag skulle nog kunna sitta här och pyssla ett bra tag till, men det är ingen bra idé. Istället ska jag lägga mig, ta lite nässpray och fortsätta läsa Matildas sista vals. Den är väldigt bra. Jag har lånat den av mamma. En av många böcker som jag ska ta och läsa ut nu. Det är ett av mina projekt jag har. Att inte låna i evighet utan faktiskt läsa. Och mitt läsande har kommit igång bra igen. Jag kan äntligen läsa mycket utan att tappa koncentrationen. Så det känns bra att jag lyckats jobba upp det igen efter i somras.



Så godnatt ni som fortfarande är uppe.

 

 
 
Dockmamman i Jämtland stickar upp

Dockmamman i Jämtland stickar upp

9 april 2008 07:15

Hoppas att känner dig bättre idag, tänker på dig/Kram

http://stickmonster.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Grodis

9 april 2008 08:45

Gums.. det är ju det jag säger. Du låter ju så nedstämd... :-( Du kan inte ta upp detta när du går iväg och pratar? Något är ju uppenbarligen knas och jag är orolig för dig. Visst får man ha såna här låga dagar, men nu har det pågått ett tag och kanske är det så att du behöver lite hjälp på traven att se saker och ting på ett litet ljusare sätt igen?

Jag finns här. Alltid.

Sköt om dig och hoppas du sovit gott!
P&K

Ps. Dina kort är helt underbara!! Snart är det maj... :-D DS.

 
Ingen bild

FF

9 april 2008 13:09

Dockmamman: Idag är det bättre tack. Jag tänker på dig med. Kram

Grodis: Jo, jag får väl ta upp det idag på samtalet att jag är lite nere.
P&K
Jag längtar till maj. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards