Direktlänk till inlägg 6 maj 2008

Hemma igen

Av Patricia - 6 maj 2008 14:58

Vilken pärs att ta sig till undersökningen.

Jag skulle ta med mig lunch. Jag ändrade mig från mackor till frukt istället. Men det hjälpte inte för att jag glömde allt hemma ändå. Inga ringar eller klocka på mig heller fick jag.

 

 

Hittade till P-huset, men hade ett helvete inne i det. För mig som var så nervös och uppskruvad blev det bara tokigt. Körde fel och kom till förhyrda platser så jag fick vända. Hade sen svårt att komma in med vår bil i rutorna, men till sist lyckades jag. Såg till min fasa att jag inte hade någon tia, men bensinkortet gick bra.

 

 

Memorerade var jag befann mig och gick ut. Fick stå och fundera en stund åt vilket håll jag skulle, men gick åt rätt håll efter att kartan jag sett hemma dök upp på ögonlocken.

 

 

Hittade företagshälsovården. Gick rätt med en gång och anmälde mig. Fick vänta några minuter. Möttes av en medelålders herre. Vi gick in på hans rum och jag fick berätta vad anledningen till att jag var där. Han mätte mitt blodtryck som var 100/70. Ingen struma och lungor lät bra.

 

 

Blodprov togs av en väldigt vänlig sköterska. Dock gick det inte så smidigt utan hon fick prova i båda armvecken innan det funkade och jag är fortfarande öm. Men hon var försiktig och mycket bra.

 

 

Väl tillbaka hos läkaren hade han skrivit ut ett recept på antidepressiva tabletter till mig. Dessa ska jag bara ta halv dos i två dygn för att sen ta hel, d v s 75mg/dygn. Den 29:e ska jag tillbaka och vi ska utvärdera hur det funkar med tabletterna samt hur mina värden ser ut från blogproven.

 

 

När jag var klar där var jag helt slut. Fullkomligt utmattad. Tog mig till Kalles kontor och satt där en stund. När Kalle kände sig klar gick vi ut på stan. Tog ut receptet och gick sen och åt kebabtallrik. Jag hade kupong 2 för 1.

 

 

Efter det gick vi till CD Media. De har alltid 40:- för alla sina pocketböcker oavsett vilken prisklass de har egentligen. Det tycker jag är bra. Vi köpt en hög med böcker till svärmor som jag tror att hon kan tycka om. Hon gillar att läsa men köper inte mycket böcker. Men nu ska hon få. Jag köpte även lite till mig själv. Några var rea så det var 25:-/bok och dessa var inbundna. Bra pris tycker jag.

 

 

När vi handlat klart där pussades vi och skildes åt. Jag åkte till mataffären och handlade lite frukt och grönt. Jag lämnade tillbaka Soda Stream-flaskorna vi köpte i torsdags som inte passade till vår ålderdomliga (år 2000) maskin. Köpte då 10 säckar jord à 50l. Jag fick betala 40,50:-. Bra pris. Kanonbra att jag lämnade tillbaka flaskorna då. Så 500l jord lastade jag på en vagn som drog oftantligt mycket åt höger, för att sen lasta dessa i bilen. 

 

 

De ligger fortfarande kvar i bagaget. Kalle får ta det när han kommer hem. Nu ska jag dricka lite för att sen slita i gången i trädgården. Handläggaren har hunnit ringa nu under tiden jag bloggat för att kolla hur det gick idag.

 

 

Ikväll ska vi sätta oss med läxan. Dessutom ska jag ta och titta på DVD-skivan jag fick av mina föräldrar med film från när jag var yngre som vi spelat in med videokameran. Det har legat på videoband hittills, men pappa har överfört. Jag fick även en cd med massor med bilder på när mamma var ung och även äldre bilder. Det ska bli jättekul att titta på.

 

 

Men nu ska jag ut. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards