Alla inlägg under maj 2008

Av Patricia - 1 maj 2008 09:56

Boken jag ska börja läsa nu heter Underströmmar. Den är skriven av Joanne Harris.

 

 

Jag har läst en av hennes tidigare böcker, En doft av apelsin. Den var bra, så jag har goda förhoppningar om denna. :)

 

 

Men jag hinner lite läsa nu, även om jag är sugen. Vi ska fixa lite innan vi får trevligt helgbesök. 

Av Patricia - 1 maj 2008 09:50

Nu på morgonen läste jag ut Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross.

Wow vilken bok! Har du inte läst det innan, ta och gör det!

 

 

Spännande, emellanåt fruktansvärd och svår att lägga ifrån sig. Jag är oerhört glad att jag inte levde på den tiden. Mäns behandling av kvinnor. Och min syn på religion förstärktes bara. Det är en dålig ursäkt för att få handla på olika sätt och använda som anledning när saker händer.

 

 

Oavsett om berättelsen stämmer eller inte, är det en makalös historia om en kvinna som klarade det omöjliga om och om igen.

 

 

Ett bra språk och verkligen gripande. 

Ovido - Quiz & Flashcards