Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Don't mess with me today!

Av Patricia - 25 april 2008 10:57

Canal Digital ringde nu på förmiddagen igen. Tredje gången denna veckan. Jag har varje gång de ringt (mitt på dagen) sagt att Kalle jobbar och att de får ringa kvällstid. Men icke. Så idag när det ringde igen (jag kände igen numret) sa jag väldigt bestämt att de antingen fick ringa Kalles mobil eller ta det med mig. Personen i luren tyckte att de kunde ringa igen imorgon. Jag blev förbannad och sa att vi hade annat att göra utan det var de val han hade. Han tog det med mig.

 

 

Det var inget vidare erbjudande. En extra digitalbox, "fri installation", inte börja betala förrän i augusti. Men vi fick bara familjepaketet för 80:-/månad. Filmkanaler eller den andra kanalerna vi har fick man inte. Då tackade jag nej och killen i luren förstod inte varför. Tala om att jag blev irriterad då. Jag förklarade med kyld irritation att ska vi ha till fler tv-apparater ska det var samma utbud på alla. Annars kan det vara. Och så blev jag av med honom.  Under tiden jag pratade i telefon med honom skrev jag till Kalle på datorn och vi var överens.

 

 

Nu när jag skulle ta foto på kortet jag gjort igår och idag, började batteriikonen blinka. Lågt batteri. Vi har ju inte fått något andra batteri till den lilla kameran och vi har ringt och ringt till affären. Nu senast Kalle pratade med dem skulle de höra av sig i början på veckan. Denna veckan. Men icke. Så nu ringde jag. Han i affären hörde tydligt min irritation och lät mig vänta en stund. När han var tillbaka hörde jag honom öppna en kartong och han sa att batterierna kommit. Jag frågade då hur de tänkt kompensera oss för hur illa de skött detta. Han sa att vi skulle få lite smått och gott när vi kom in. Så Kalle ska dit i eftermiddag för att hämta batteri och smått och gott. Jag hoppas innerligt, för deras skull, att de inte försöker pracka på honom skit. Då jävlar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards