Alla inlägg den 6 september 2006

Av Patricia - 6 september 2006 15:47

We did it!
Jag är gravid.
Jag vaknade 01.30 inatt och var kissnödig, men kände att jag ändå ville vänta lite. 03.30 vaknade jag igen och var bara tvungen att kissa. Samlade upp urinen i en plastmugg och stoppade ner stickan. Benen darrade och jag fick sätta mig ner på toalettstolen. Nästan omedelbart dök det där efterlängtade korset/pluset upp på stickan. Fastän det känts som om jag varit gravid var det ändå lite som en chock. Det var ju bara första gången vi provat IVF och dessutom är ju jag överviktig. Hur kan vi ha lyckats då? Plötsligt fick jag kväljningar, men eftersom jag knappt får i mig någon mat fick jag inte upp något.
Efter en stund lyckades jag ta mig in i sovrummet och väckte min man. Så fort jag berättat "vi ska ha barn" var han klarvaken. Vi log och tyckte det kändes overkligt. Ska VI bli föräldrar? Oj.
Behöver jag säga att det tog ett bra tag innan jag somnade sen? *ler lyckligt*

Imorse ringde jag RMC och berättade den goda nyheten och barnmorskan var så glad för vår skull. Vi har fått en tid för första ultraljudet. Torsdagen den 28/9 ska vi dit. Jag vill kolla upp att Pyret placerat sig på ett bra ställe så att han inte vandrat upp i äggledaren och fastnat där.
Så nu är det bara att hoppas att det fortsätter gå så här bra. :) Vi njuter av varje ögonblick, eftersom det kan ta slut när som helst.

IVF

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards