Alla inlägg den 22 september 2006

Av Patricia - 22 september 2006 13:17

Solen skiner och jag börjar må bättre. Inatt kunde jag ligga lite på vänster sida, vilket underlättade en hel del för min rygg. Jag har verkligen fått ont i den p g a att jag inte kunnat ligga mer än på rygg och på höger sida.

Jag har fortfarande ont och måste gå på smärtstillande, men för varje dag blir jag lite mer rörlig och idag är första dagen maken jobbar och jag är själv hemma. Det har gått ganska bra hittills.

Igår gav mig maken den sista blodförtunnande sprutan och jag var och blev undersökt och blodprov togs. Så nu hoppas jag att jag slipper sådan på väldigt väldigt länge.

Jag har haft en hel del tid i soffan att tänka och har gjort en lista över saker som behöver göras i höst och som jag dessutom vill göra:

* bära in veden i garaget från uppfarten
* rensa i garaget så att vi får in bilen
* vinterförbereda altanen
* lägga nytt golv i arbets- och gästrum
* pyssla massor
* rensa två byråar i arb.rummet
* Laga mat/baka
- chili con carne (gjort 6/10)
- köttbullar
- minestronesoppa (gjort 29/9)
- kanelbullar (gjort 2/10)
- äpplekaka i långpanna som man sen delar i rutor & fryser in.

Nästan alla dessa saker hade jag inte kunnat göra om jag varit gravid, vilket gör att det känns jättebra att jag kan göra det nu. Det gäller ju att hitta glädjeämnena i livet och njuta av det som finns.

Jag ska verkligen se till att läka och låta kroppen få vila. Vi känner ingen brådska med att sätta igång med IVF vilket är skönt. Det får ta den tid det tar.

Ikväll ska vi njuta av kräftor, romröra, rostat bröd och goda ostar. Jag får väl se om jag kan hitta en film vi kan titta på. Det lär väl inte vara mycket på tv misstänker jag.

Nu ska jag se om posten kommit. :)

IVF

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards