Alla inlägg den 10 september 2006

Av Patricia - 10 september 2006 21:21

I eftermiddags tog jag den sista vagitorien av progesteron. Så underbart skönt att slippa dem nu! 60 vagitorier tre gånger om dagen. Det har faktiskt känts som en evighet och jag har tyckt det var jobbigt. Det finns säkert många nu som tycker att jag gnäller nu, men när man mår illa hela tiden, är det verkligen inte lätt att stoppa upp något när det känns som om den skulle komma upp i halsen samt att det luktar. Äntligen kan jag sätta klockan på 6.10 istället för 5.25 och jag slipper gå och lägga mig på jobbet p g a det. Sen kan det vara att jag behöver vila, men det är en annan sak. :)

Så nu hoppas jag att kroppen klarar sig på mina egna hormoner.

IVF
Av Patricia - 10 september 2006 10:48

Jag kunde inte låta bli att ändra färgerna på bloggen nu till hösten så att det "passar". Kalla mig knäpp eller pysslig. Det är säkert en kombination av båda. :)I många år har jag lidit av höstdepression, men i år känner jag att jag verkligen ser fram emot hösten. Det ska bli jättemysigt. Det blir mörkare, mer ljus tända, elda i kakelugnen, ta på sig mysiga kläder, göra rabarberpaj och krypa ihop i en hörna och bara mysa.Jag misstänker att en av anledningarna till varför jag längtar mer till hösten i år är att jag tyvärr lidit ganska mycket i sommarvärmen p g a alla hormoner jag tagit tack vare IVF'n. Så det ska bli skönt nu med, för mig, normala temperaturer. :)Det handlar väl mest om att göra det bästa av varje årstid.

Av Patricia - 10 september 2006 10:20

Himmel vad det är gott med kräftor. För tredje gången i sommar (om man nu fortfarande kan säga sommar) åt vi kräftor i gårkväll. Vanligtvis älskar jag kräftor, men nu sen jag blev gravid har jag blivit alldeles tokig i dem. Tillsammans med ett annat par delade vi två paket igår och jag hade nog kunnat äta ännu mer. Det känns nästan som ett gift. Måste ha! Jag fick tipset att köpa kräftstjärtar i lag, men det är inte samma sak. Jag älskar att pilla och smaska. Vi måste köpa några paket och ha i frysen. Annars kommer jag att bli tokig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards