Alla inlägg den 16 september 2006

Av Patricia - 16 september 2006 12:17

Idag har vi varit och besökt avd 21 på universitetssjukhuset i Linköping. Värken kom tillbaka inatt på vänster sida och flyttade sig sedan till mitten på magen långt ner. Imorse var jag öm och efterhand har det blivit lite värre. Dock inte som igår.
Så det var bara att ringa sjukhuset och de tyckte jag skulle komma in. Gynekologen räknade ut att jag borde vara i vecka 5, och den 38:e dagen på min graviditet.
Ett ultraljud gjordes och gynekologen kunde inte hitta något Pyre i livmodern. Han såg däremot vätska i buken, men det kunde betyda att en äggblåsa spruckit. Äggstockarna var fortfarande ganska stora.
Ett blodprov togs på mig för att mäta HCG. Imorgon kl 8 ska vi dit igen för ett nytt blodprov och jag ska vara fastande. Visar det att hormonnivåerna inte stiger tillräckligt eller att de är för låga, kan vi räkna med att det ev är ett utomkveds till och jag får i så fall opereras. Får jag mer ont under dagen ska vi dit igen.

Just nu känns det verkligen kasst. Det känns orättvist och det är svårt att försöka tänka positivt. Mina farhågor har nog besannats. Det har gått lite väl lätt för oss denna gång. SÅ "lätt och smidigt" kunde det ju inte gå.

IVF

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards