Direktlänk till inlägg 21 april 2008

En lång söndag

Av Patricia - 21 april 2008 11:15

Nätet krånglade ganska mycket för oss igår, så jag kunde inte blogga.

 

 

Vi fick ganska mycket gjort igår tycker jag. Få med väldigt stora saker

* alla vita balkar inne på altan tvättades av och blev vita istället för svarta

* golvet skrubbades och oljades efter det att det dammsugits ordentligt

* Kalle tvättade av altanmöblerna

* presenningarna som legat över möblerna viktes ihop

 

 

Dessutom tittade vi på film på kvällen med grannarna. Det blev Lord of war, som grannarna hade med sig. Deras DVDspelare funkar inte så det började med att vi skulle kolla om filmen funkade i vår och det gjorde den. Jared Leto, som är med i filmen, är så söt. :)

 

 

Den var bra. Jag var jättetrött efter dagens slit så jag somnade en stund i reclinern med Tudor hos mig. Det värsta är att filmen är baserad på verkliga händelser. Man blir mörkrädd och deprimerad över vapenhandeln i världen. Usch.

 

 

Det var kanonväder hela dagen, vilket var härligt. Vi får väl se om det håller i sig nu i veckan. Vi har ju som sagt lite saker att göra:

* såga ner en barrbuske

* gräva upp två Ölandstokar samt en buske under ett träd

* klippa gräsmattan

* fixa till på en hel del ställen med kantgräsklipparen

* rengöra plattorna och rensa mellan dem

 

 

Och detta är bara en bråkdel av allt vi behöver göra. Men gör man lite kanske varje dag så går det framåt.

 

 

Nu ska jag ta och äta lite. Har legat och läst hela förmiddagen. :) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards