Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Middag, spel & annat

Av Patricia - 27 april 2008 23:26

Det blev grillspett och potatissallad hos Erik & Hanna. Hanna fick ingen present av oss idag. Vi har inte hunnit handla något än. Jag ska se vad jag kan hitta. Däremot fick Robert sin present. Sofie fick göra charader till kortet jag gjort och Robert tog det hyfsat snabbt efter lite feltolkningar. :)

De blev båda väldigt glada för presenten och vi ska ut redan på lördag kväll efter det att vi släppt av vårt trevliga helgbesök. :)

 

 

Efter middagen blev det överblivna kakor som Sofie och Robert bjudit deras familjer på igår. Mycket gott.

 

 

När vi ätit klart ville Hanna spela ett spel hon fick av oss förra året, Lika par leka bäst. Det var roligare än vad vi trodde det skulle vara och alla tyckte det var skoj att spela. Och att hitta ett spel som alla vi sex tycker om är inte lätt! Första gången vann Robert och Sofie och andra gången vann jag och Kalle.

 

 

Vid 21-tiden begav vi oss hem. Robert och Sofie fick låna vår GPS då de ska söderut imorgon för att förhoppningsvis köpa högtalare till Robert. :)

 

 

Nu ikväll har vi spelat lite GH III. Det är inte lätt alltid, men jag har snart tagit mig igenom hela medium på karriärsteget. Så snart måste jag lära mig att spela hard. Hjälp.

 

 

Jag har gjort en liten påminnelselapp till Kalle som jag lagt i hans väska som han måste komma ihåg imorgon. Bl a ska han kontakta fotoaffären där vi köpte kamrorna imorgon eftermiddag om de inte hört av sig tidigare. De försökte erbjuda honom fotoframkallning i fredags som kompensation för att de inte beställt batteri som vi redan betalt för till lilla kameran. De har inte ringt upp oss ett antal gånger fastän de sagt att de skulle. Och Kalle nöjde sig absolut inte med framkallning eftersom vi inte har nytta av det. Affären började då gnälla om att de inte kunde ge något annat och sa att det var Panasonics fel som inte kunnat leverera batteriet. Den ursäkten godtog Kalle heller inte eftersom affären skitit i att kontakta oss ett antal gånger och därmed ska kompensera oss. Så nu ska affären kontakta Panasonic för att försöka se om de vill kompensera oss. Jag skiter i vem som kompenserar oss, om det är affären eller Panasonic. Men blir kompensationen dålig kommer jag att berätta för dem och andra  vad jag tycker om deras service.

 

 

Jag har försökt att plocka undan lite mer i bokhyllorna i vardagsrummet som ska bort. Jag har även kollat adresserna jag ska till imorgon. Det ska jag nog hitta utan större problem.

 

 

Nu ska vi lägga oss. Ca 1-1½ timme senare än jag tänkt mig egentligen. :) 

Natti.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards