Direktlänk till inlägg 9 maj 2007

Läget om lite allt möjligt

Av Patricia - 9 maj 2007 08:54

Igår kväll började jag med den första av 60 proggisar. Det gick fint. Var jättetrött och somnade ganska snabbt när jag gått och lagt mig.

 

 

Var uppe en gång inatt vid 02.15 för att gå på toa. Jag blir fortare kissnödig nu när magen är så svullen. Lyckades somna om ganska fort igen tack o lov.

 

 

Strax före 7 imorse  (innan makens klockradio satte igång) vaknade jag, gick på toa och sen var det dags för proggis igen. (58 kvar). Kunde inte somna om sen utan låg och läste istället.

 

 

Så småningom vaknade maken och vi steg upp och åt frukost. Det gick ganska bra att äta frukost, vilket gladde mig. Jag har slutat med kaffe nu, så det blev bara juice som dryck. Ska snart hämta ett stort glas vatten. 

 

 

Är betydligt mer öm i magen idag, men det går bra ändå. Jag går lite långsamt och tar det i den takt jag kan.

 

 

Jag kom på vid frukosten att de faktiskt inte frågade oss igår om vi ville frysa ner embryon om det var så att det gick. Så jag har ringt och fått en telefontid idag. Så 11.15 ska de höra av sig. Även om det är vårt 2:a och sista gratisförsök, vill vi ju spara till frysen om det blir några som går att frysa. Så det ska jag prata med dem om idag. Vill inte känna oro över det också. 

 

 

Ringde arb.kompisen K på testjobbet. Hon blev överlycklig när jag ringde. Allt var som vanligt där och hon saknade mig. Killen som testjobbar nu ska tydligen testjobba veckan ut och inte bara t o m idag. Så vi får väl se när jga får något besked. K hade sagt till en av cheferna igår att hon inte vågade ge killen något ansvar alls, medan hon inte hade några problem alls med att ge mig det när jag var där. Det värmde så när hon berättade det och jag tackade så mycket. Jag lovade att hålla henne underrättad så fort jag får reda på något. 

Senare idag ska jag ringa tjejerna på ekonomin och kolla hur det är med dem.

 

 

Men nu blir det hämtning av vatten och så ska jag kura ihop mig i soffan och läsa lite.

Det är väldigt grått ute, men än så länge regnar det inte, men det kommer det nog att göra. 

 
 
marie

marie

9 maj 2007 10:31

Det viktigaste är ju att du ligger bra till hos personalen. Då vet du ju att du gjort bra ifrån dig, även om du inte får jobbet. Du kan stolt sträcka på dig.

http://carpediem.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Ovido - Quiz & Flashcards