Direktlänk till inlägg 26 maj 2008

Tack o lov är snart måndagen över

Av Patricia - 26 maj 2008 21:20

Idag har varit en stressig dag. Mycket på jobbet, men jag har ändå fått mycket gjort vilket känns skönt. Men lite frustrerande att känna att inte hinna klart sakerna när man vill utan allt efter som när man har tid istället. Men jag visade att jag klarade av det ganska bra ändå.

 

 

Under dagen har jag mått "sämre". Magen. Den tiden på månaden visade det sig när jag räknade i kalendern. Jippi. :( Men bättre denna veckan än nästa. Jag ska verkligen se till att klara av att jobba oavsett hur jobbigt det blir.

 

 

Handläggaren ringde idag och kollade efter sin semester hur det går för mig. Och jag berättade att det går jättebra, vilket jag tycker att det gör.

 

 

En av teknikerna stannade till hos mig i eftermiddags när han skulle hem. Han frågade hur det var med mig. Bra, svarade jag, vilket det var. Han undrade om jag var ledsen eller så. Nej, svarade jag igen. Allt var bra. Han tyckte att jag varit tyst idag och inte mitt vanliga jag. Jag tror att det märktes lite att jag hade lite ont i magen. Men mestadels har jag suttit på min plats och jobbat häcken av mig. Vilket gör att han inte sett mig så mycket idag. Men jag var oerhört rörd över att han var så omtänksam. Det värmde i mitt hjärta.

 

 

Jag har fått uppgiften att göra ett litet "lycka till-kort" till arb.kamraten som snart ska bli mamma. Jag försökte sätta mig lite ikväll, men kände att motivet jag valt inte kändes rätt. Och eftersom jag inte är på topp låter jag det vara till imorgon. Jag ska försöka skissa lite på det och fundera vidare på hur jag vill ha kortet. Jag har ju till fredag på mig.

 

 

Ikväll har jag inte gjort mycket. Ätit, försökt pyssla och tittat på tv. Men jag har hållt mig vaken hela tiden. Men strax blir det sängen. Jag ska bädda ner mig och läsa lite. Och klarar jag det ska jag försöka byta till mitt sommartäcke. Nu är mitt älskade duntäcke för tjockt. Och det gör mig lite ledsen, för jag älskar verkligen mitt duntäcke. Fluffet. Men jag måste ha något svalare. 


 

Sov gott och ha en bra tisdag.
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards