Direktlänk till inlägg 28 maj 2008

Sista samtalet innan sommaren

Av Patricia - 28 maj 2008 22:49

Idag hade jag, efter en mycket bra arbetsdag, mitt sista samtal innan sommaren. Egentligen skulle jag ha ytterligare ett nästa onsdag innan sommaren, men jag känner inte behovet av det, så jag bad att vi skulle stryka nästa onsdag. Terapeuten tyckte att det lät bra om jag verkligen kände så. Och det gör jag.

 

 

Läxan till idag var att reflektera över hur jag mådde när jag började mina samtal i höstas och hur jag mår idag. Vad har gjort att jag mår som jag gör idag. En bra läxa. Mycket att tänka på och reflektera över. Jag har lärt mig enormt mycket och verkligen vuxit känner jag. Jag känner mig betydligt mer värd nu än vad jag gjorde då. Jag kan hantera och kontrollera min ångest nu jämfört med då, m m.

 

 

Det kändes så befriande att gå därifrån idag. En känsla jag inte hade trott att jag skulle kunna känna för några månader sen. Och bara att kunna känna så stärkte mig ännu mer. Nu ska vi inte ses förrän i september då jag ska uppdatera henne om hur sommaren gått och då ska vi utvärdera lite.

 

 

Så just nu är det riktigt bra. 

 
 
Ingen bild

Mamma

29 maj 2008 20:09

Så himla underbart att du kan känna så nu!!
Vi tycker också att det är en mycket stor skillnad på hur du är idag och hur du var då. Du var som en fågel i en bur och nu har dörren öppnats och du flyger fritt.

P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards