Direktlänk till inlägg 30 maj 2008

Äntligen helg!

Av Patricia - 30 maj 2008 16:55

Vilken vecka!

Sista samtalet i onsdags. Företagshälsovården igår, sista dagen idag på jobbet för arb.kamraten jag ska ta över efter.

 

 

Läkarbesöket igår gick bra och fort. Vi pratade om de biverkningar jag haft av medicinen och hur jag tycker att det går. Läkaren lät nöjd och det kändes bra.

 

 

Idag har jag fått byta dator och telefonanknytning. Ingenting har gått smidigt och som det ska. Allt har strulat. Och ovanpå det har jag varit tvungen att ta telefonsamtal för att Norrköping verkar få panik för minsta lilla. Så jag har inte kunnat sitta i lugn och ro med L för att få ordning på min dator så att den är redo på måndag morgon.

 

 

Det som fattas nu är att jag ska kunna komma in i alla inkorgar (tot tre). Jag kommer nu bara in i en, min privata. Sen måste telefonen kopplas om. Jag loggar in med min gamla anknytning men kommer till den jag ska ha. Krångligt men jag hoppas de får det att fungera på måndag.

 

 

Men det viktigaste är att kunna få upp flera fönster på en funktion jag använder jättemycket. Men idag kan jag bara få upp en åt gången. Värdelöst om telefonen ringer. Jag skickade iväg mitt problem och fick svar, men länken som fanns i svaret funkade inte. Typiskt.

 

 

Dessutom har vi fått utbildning på den nya kopiatorn/skrivaren/skannern.

 

 

Och som om detta inte räckte har jag fått mens och det är så otroligt varmt idag så jag har svettats som om jag satt fullt påklädd i en bastu (har det känts som). Så gissa hur glad jag varit på en skala idag.

 

 

Fick jobba över 45 min för att få någorlunda ordning idag.

Åkte hem själv eftersom K är på konferens. Ikväll ska jag hämta honom. Jag hoppas jag har mindre ont då.

 

 

Nu sitter jag i soffan. Katterna är ute. Jag har tidrapporterat. Äter lite choklad. Har tagit ner två kuddar och min bok. Ska lägga mig i soffan och läsa. Jag går inte ut. Det är för varmt nu för mig. :S

 

 

Men det är helg, och det är skönt.

 
 
Ingen bild

Grodis

30 maj 2008 20:12

Älskade gums!
TACK för det underbara kortet. Med det fina budskapet. Tårarna rann här när jag öppnade det och läste dessa ord... Om du visste vad det betyder! Det står och pryder sin plats här brevid mig nu och jag tittar på det ofta. Jag lovar att vi inte ska ge upp, aldrig någonsin!

Jätteskönt med helg! Sen är det liiite för varmt just nu, det håller jag med dig om... Hoppas lilla magen mår bättre och att du slipper mer ont. Och så hoppas jag att de får ordning på dina program i burken på måndag. *blink*

Puss & kram och ha nu en jätteskön helg! Hälsa K så mycket också. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards