Direktlänk till inlägg 28 september 2006

Varför är företag så ointresserade?

Av Patricia - 28 september 2006 15:13

Varför är företag så dåliga på service i ett samhälle där konkurrensen mellan företagen är ganska stor? Jag förstår det inte.Som t ex verkstan där vi lämnat in vår bil. Jobbet med bilen har blivit försenat gång på gång och de hör inte av sig för att meddela detta trots att de vet att vi har hyrbil och måste meddela dem hur länge vi behöver ha bilen. Gång på gång har vi fått ringa dem och fråga hur det gå med bilen. Jag kanske är gnällig, men jag tycker det är dålig service. Framför allt när de flera gånger sagt att "vi ska arbeta på bilen den dagen". Då förutsätter jag som kund att de ringer mig om det är så att de inte är klara med bilen.Så jag vill varna er för Bilbrodd i Skänninge. VI är inte nöjda kunder.Ett annat företag som inte heller skött sig alls är Rubenssons brunnsborrning. I våras var vi tvugna att borra en ny vattenbrunn då vår egengrävda hade sinat. De kom hit och borrade och det funkade fint. En elektriker var här och fixade men det har tyvärr inte funkat friktionsfritt. Jordfelsbrytaren slår ut nästan varje dag och vi måste ta oss ner i hyrdroforen för att slå till den.Tre månader senare skulle de skicka provrör eller dyl. till oss för att vi skulle skicka in vattenprov så att de skulle se vad vi behövde för filter. Den 10:e augusti skulle dessa vattenprovsrör komma till oss. Det kom inga rör och vi väntade och väntade. Min man ringde och påminde dem men trots detta kom det inga.Efter tre veckor ringde jag och frågade eller krävde att de skulle skicka. Dagen efter hade vi dem och de fylldes och skickades in dagen efter. Tiden gick och varken vi eller grannarna hörde av dem eftersom vi borrat brunnen tillsammans med dem.Två eller tre veckor gick igen och vi hade inte hört något så jag ringde igen och frågade nu om de fått testresultaten. Jooo, det hade de ju. Så då ifrågasatte jag hur lång tid detta nu skulle ta och förklarade att vi inte kan ha dricksvatten som stinker järn och som smakar så pass mycket att man inte ens kan blanda saft med det och än mindre dricka det. De fick dessutom numret till elektrikern och skulle ringa honom för att prata om problemet med jordfelsbrytaren.Idag, nästan 1 ½ vecka senare ringde jag igen. Jo, ärendet hade lämnats vidare till han som har hand om filterna och mer visste inte han jag pratat med nu ett antal gånger. Jag såg till att få numret till filterkillen och ringde upp honom. Han har nu lovat att ringa mig nu i eftermiddag ohc har han inte hört av sig vid 16.30 så ska jag ringa honom igen. Det känns som att så fort de borrat och fått in den summan som inte är så liten, så struntar de i de befintliga kunderna och skaffar nya istället hela tiden.Jag fick nämligen ursäkten "vi har haft så många kunder i sommar". Jag förklarade att det struntar jag i när de har befintliga kunder som de måste fixa färdigt till innan de skaffar nya.Jag är så innerligt trött på företag som inte är rädda om sina kunder. :(Och ja, jag kan vara en riktig bitch på telefon. Mig vill man nog ha som nöjd kund.

 
 
Knullkonsulten

Knullkonsulten

29 september 2006 08:58

Det är tur jag har dig. Jag är så dålig på att bli arg på folk i telefon. :)

http://kk.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patricia - 2 november 2008 09:34

Här hittar ni mig. Trodde jag skulle kunna sluta skriva om barnlöshet. Så naiv jag var då. Vardagen skriver jag också om....

Av Patricia - 17 augusti 2008 10:31

Nu har jag startat en ny blogg. Även maken är ditlagd så vi kommer båda två att skriva i den.     Då våra namn står där kommer vi att lösenordsskydda vissa inlägg (iallafall jag), så vill du ha tillgång till lösenord får du lämna en kommentar till d...

Av Patricia - 14 augusti 2008 20:54

I söndags fick några av våra kompisar en liten bebis. Dessutom en flicka. När jag fick reda på detta i måndags morse genom att sätta på mobilen och läsa sms fick jga reda på det och det blev för mycket. Ångesten kom som på beställning. Jag var ledsen...

Av Patricia - 15 juli 2008 16:12

Jag vet inte hur jag vill ha det med mitt bloggande. Denna blogg har känts som min ventil för barnlöshet.  Men jag har så mycket mer att erbjuda.     Så just nu skriver jag och lägger in bilder på min pysselblogg istället. Dels för att den känns posi...

Av Patricia - 8 juli 2008 23:20

Ikväll var Mysan ute på långtur. Hon var verkligen ute i flera timmar, trots att det var väldigt blött ute och hon egentligen inte tycker om sådant väder.     Jag och K har nog varit ute i totalt 1½ timme och letat och kallat på henne. Till sist vid ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards