Alla inlägg den 1 november 2006

Av Patricia - 1 november 2006 21:35

Ja eftersom det inte var så kul väder, enligt mig iallafall (modern var av en lite annan åsikt och tyckte väl att vi kunde åkt till stan) blev det att vi satte oss och tittade på min samling pärlor, stavar, m m för att kunna göra smycken. Jag kände mig jättehämmad eftersom mamma är superduktig på att göra diverse smycken. Jag hade hällt ut lite pärlor och stenar på ett "smyckebord" men jag kunde inte få en bild av hur jag ville ha något. Jag var oerhört olycklig och det kändes jättemotigt. Efter en stund släppte det lite och jag lade fem förslag till armband. När mamma gjorde en liten paus i sin smyckestillverkning och tittade på vad jag fantiserat ihop tyckte hon att det var jättefint. Jag satte ihop armanden och sen var jag igång.Resultat:mamma: ett hänge och ett par örhänge i röda hjärtan med silvertråd runt (som var till mig. Tack mamma)jag: åtta armband, ett halsbandshänge och ett par örhängeJag är så himla nöjd och min blockad har släppt. Nu är det bara det att jag skulle nog behöva handla lite nytt. :)Det har varit jättemysigt att göra smycken med mamma. Detta är en dag jag värdesätter jättehögt. Och imorgon BLIR det stan.

Av Patricia - 1 november 2006 09:11

Igår kväll vid 23-tiden började det snöa här. Temperaturen låg kring noll och vi tänkte att det var ju mysigt men det var säkert borta idag.Imorse när vi vaknade var det fullkomligt vitt ute. På marken, träd och buskar. Blöt, tung snö.Blåste som attan gjorde det också tyvärr. Vädret är fortfarande så. Maken är hemma och försöker jobba hemifrån, mamma sover fortfarande och jag ska snart göra frukost. Det ser ut som att det inte tänker avta vindmässigt så vi får väl skjuta upp shoppingresan till imorgon och hoppas på det bästa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards