Alla inlägg den 25 november 2006

Av Patricia - 25 november 2006 23:26

Ikväll kom jag på att nästa brev för månaden till föräldrar och elever måste vara färdig snarast möjligt eftersom det ska ut kommande vecka. Så det var lika bra att sätta sig nu i soffan och börja skriva på det. Det gick ganska fort (ca 1 timme) att skriva ihop eftersom jag samlat ihop info innan i veckan. Men nu när jag skulle göra det sista fick Word spel, hängde sig och svarade inte. Men jag tror att jag fick med allt ändå. Jag blev allt annat än glad.Nu ska jag sätta mig och skriva lite på måndagens och onsdagens utv.samtal Jag vet inte om vi ska åka och hälsa på några vänner i deras nya hus, och gör vi det lär vi vara borta större delen av dagen. Då vill man ha det gjort. När vi kommer hem lär jag inte orka sitta och skriva och jag vill känna att jag iallafall har möjlighet att sova lite längre imorgon bitti. Sen får vi se om förkylningen låter mig göra det.Back to work.

Av Patricia - 25 november 2006 20:17

Som jag trodde somnade jag i soffan efter lunchen. Sedan dess har det inte hänt så mycket. Jo, jag har gjort middag. Det blev en ny laddning minestronesoppa. Det fick inte plats i vår gjutjärnsgryta, så jag fick ta till en kastrull. Den var lite annorlunda idag mot förra gången, men den blev jättegod ändå. Till det hade vi faktiskt lite vitlöksbröd. Jum jum. :)Nu ska jag titta på Parkinson. Killarna från Little Britain är där nu.

Av Patricia - 25 november 2006 13:52

Skulle sätta en ljusstake i ett fönster när den välte plötsligt. Naturligtvis gick den sönder och den går inte att laga igen. Vi har försökt båda två. Det värsta var att den var mormors en gång och var i svart metall, som hörde ihop med en "stjärna" som inte är så mycket en stjärna, men som är fin ändå. Så den får slängas nu. Staken alltså. "Stjärnan" får vara kvar.Annars har alla ljus kommit upp som de ska. Det lyser så fint och mysigt.Strax är det lunch. Mitt blodsocker är lite lågt märker jag. Jag blev asförbannad för staken och för att maken inte kom och hjälpte mig fastän jag bad honom. Det blir nog bättre när jag ätit lite.Funderar på att sova en stund sen när vi ätit. Jag känner mig jättehängig och trött. Dumma infektion! :(

Av Patricia - 25 november 2006 12:16

Då var jag igång med att sätta upp adventsljusstakar. I vardagsrum och kök har det kommit upp hittills. De består av par eftersom kök och vardagsrum har vars två fönster. Ateljén ska också få ett par som är likadana. Sen är resten ensamma stakar som ska få lysa upp vårt lilla fina hus.Det är regnigt och grått ute, så det verkar som att vi hoppar över julmarknaden i Trädgårdsföreningen i Linköping idag. Jag har ingen lust att bli blöt och kall. Det går nog inte att gå omkring med paraply där heller och jag har inte lust att vandra omkring i regnkläder. De är nämligen lite förstora för mig nu när jag tappat kilon.Så vi gör det så mysigt vi kan hemma istället. Det lyckas jag/vi ganska bra med tycker jag. :)

Av Patricia - 25 november 2006 10:13

Det är helt otroligt vilken påverkan musik har på människan, iallafall på mig. Maken gillar att göra musik då och då men har haft en liten torrperiod de senaste åren. Men nu har han kommit igång lite igen och jag har fått höra småsnuttar från hans dator. Nyss fick jag hörlurar att sätta på mig för att lyssna på den i helhet. Den grabbade verkligen tag om mig och jag blev alldeles tårögd. Det var inte så att det var en vacker och lugn låt. Nej den är mer tempofylld, men hans musik griper tag i mig på ett sätt som ingen annan musik lyckas med. Det är mysigt men samtidigt är det lite skrämmande. Vad är det som gör att hans musik berör mig så speciellt? Är det för att jag älskar honom så mycket som gör det?Jag gillade den verkligen baby, men det märkte du nog. :)

Av Patricia - 25 november 2006 09:17

Sitter och blir jättesugen på att åka på diverse julmarknader. Mysa av stämningen och titta på allt fint hantverkare gjort. Få inspiration att göra själv och kanske ge bort i julklapp. Gå omkring, hålla handen och bara njuta. Kanske hitta ett ställe där man kan dricka något varm och gott.Ja vi får väl se om vi kommer iväg. :)

Av Patricia - 25 november 2006 09:03

Himmel så mycket skit man samlat på när det gäller recept och dyl. Jag har snart fyllt en hel papperskasse med kokböcker och receptblad som jag inte tittat i på hur många år som helst. Och har jag inte gjort det hittills lär jag inte göra det nu heller, så de åker.Maken är uppe och har gjort frukost, så nu ska vi mumsa lite och dricka kaffe. Ska nog tända lite ljus så det blir extra mysigt. :)

Av Patricia - 25 november 2006 08:07

Vaknade 07.15 idag av att jag hade svårt att andas. Dumma förkylning som inte vill lämna mig ifred. I veckan har den gradvis blivit sämre tyvärr.Nåja. Jag vaknade och kunde inte somna om efter det att jag tagit nässpray. Låg kvar i sängen och funderade lite på allt möjligt. Maken snusade så mysigt brevid.Nu är jag uppe, har gett katterna frukost och släppt ut två av dem. Jag har tänt upp lite och även tänt en brasa i kakelugnen. Supermys. Nu är jag inne på att sätta på "ring så spelar vi" på radion i köket och börja rensa kokböcker. Det behövs! Det ska vara så fint det går i vårt kök i jul har jag fått för mig.Sen blir det väl frukost med maken när han orkar pallra sig upp. :)Sen idag måste jag göra ett babykort till en vän som fick en liten flicka i onsdags kväll, samt ett födelsedagskort till en av mina närmsta vänner som fyller år snart. Det ska bli kul att se vad jag kan få ihop. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards