Alla inlägg den 11 november 2006

Av Patricia - 11 november 2006 20:50

Varma mackor är bra att äta när man har mycket pålägg och mycket av det håller på att passera bäst före-datum. Så det blir det ikväll. Mumsigt med olika sorters skinkor, mjukost och tomat. Det ska bli jättegott. Kommer jag ihåg ska jag poppa popcorn sen. Så får jag väl se vilken jag ska somna till ikväll. :)Lyssnar just nu till ett jättehärligt medley med Tomas Ledin-låtar på SVT 1 i "På spåret". Svängiga och roliga. :)Har skrivit ut några av bilderna jag ska rama in och sätta upp på sovrumsväggen. Svartvita blir bilderna. Det blir nog snyggt tror jag.

Av Patricia - 11 november 2006 18:28

Så där ja.NU har även jag sett Ice Age 2. 25 minuter hade jag sett av filmen igår. Nu såg jag resten av filmen som var en timme till. Den var gullig. :)Vår hankatt är på jakt efter min lilla kakbit, som finns på soffbordet. Katten är helt galen i socker och vill så hemskt gärna ha strösslet som ligger ovanpå kakan. Han försöker sakta smyga sig på den emellanåt, men lyckas inte så väl.Jag undrar om det är något bra på tv ikväll.

Av Patricia - 11 november 2006 16:57

Nu gör jag som maken och avslutar min omröstning. Resultatet kan du se här.Jag får väl sitta och klura vad min nästa omröstning ska handla om. Kanske kan ni få rösta om det är något speciellt ni vill att jag ska skriva om. Vi får se.

Av Patricia - 11 november 2006 16:48

Jag var visst lite trött. Jag kände ju av att jag var trött när vi ätit lunch, men inte att jag var såååå trött. Jag tog min bok och lade mig i soffan för att läsa en stund, men jag somnade ganska snart och sov i nästan två timmar. Det var väl inte riktigt meningen, men tydligen behövdes det. Dock vaknade jag inte så trevligt. Jag vaknade lite i panik i tron att en av våra katter fortfarande var ute och frös jättemycket (eftersom det är ruggigt och kallt). Ja, det låter säkert jättetöntigt, men denna katt är lite speciell och har råkat bli utestängd en hel natt, vilket hon tyckte var fruktansvärt. Men det visade sig att alla katter var inne och låg och sov på varsitt ställe.Jag kom även på för en stund sedan att det låg tvätt i tvättmaskinen som måste hängas upp. Mitt när jag stod och hängde upp gick strömmen och det blev beckmörkt. Det var verkligen inte lätt att se vad jag gjorde. Tack o lov kom den tillbaka efter ca en ½ minut. Jag hoppas inte den försvinner igen. För säkerhets skull ska jag tända lite ljus här och var tror jag. Oavsett är det väldigt mysigt med tända ljus.Fick nyss lyssna på en bit på makens nya låt. Det lät bra, men det gör det alltid. :)Hmmmm...är det inte fikadags snart? ;)

Av Patricia - 11 november 2006 13:48

* Jag har fyllt 3 flyttkartonger med böcker vi inte lär läsa på ett tag.* Jag tvättar andra maskinen tvätt*Jag har tänt en eld i kakelugnen - det är nog snart dags att lägga in lite mer ved. Riktigt varmt och mysigt ska det bli.Nu är jag jättehungrig. Det blir nog ugnsbakad falukorv och ris från igår till lunch. :) Jummy.

Av Patricia - 11 november 2006 10:59

* Tvätt borta från grovköket. Den ligger nu på makens säng istället. *fnissar** Handdukar i tvättmaskinen

Av Patricia - 11 november 2006 10:48

Usch. Tittar mig omkring och ser bara mer och mer damm och smuts. :( Det skulle verkligen behöva städas här, men jag vill verkligen inte. Samtidigt vet jag hur skönt det känns när det är färdigt. Men då kommer jag antagligen inte orka något annat, iallafall idag.Ibland önskar jag att vi hade någon som städade åt oss. Det hade varit skönt. Plocka undan och rensa har jag inga problem med, men just att dammtorka och att dammsuga.Om man skulle be maken hämta in lite ved och någon flyttkartong kanske. Nej, vi ska absolut inte flytta, men som jag skrev för någon vecka sen ska jag gå igenom mina böcker och gallra ut, packa ner dem jag inte tänkt läsa på ett tag och ställa i förrådet. Det skulle bli snyggare i bokhyllorna här och lättare sen när jag byggt hyllor uppe i arbetsrummet. Det får nog bli det första jag gör idag. Just det, jag ska ta undan tvätt och tvätta lite. Det behövs också. :)

Av Patricia - 11 november 2006 09:44

Jaha då var det regn igen. Det hade varit mycket bättre om det regnade på vardagarna så det kunde vara fint på helgerna. När det regnar så här kan vi inte bära in veden i garaget. Så det får vänta.Det som är positivt är att det känns mer ok att ligga kvar i sängen och kramas innan man stiger upp och äter frukost. Dock delade inte vår lilla hankatt denna uppfattning, så han gnällde och tyckte vi skulle stiga upp. Jag upptäckte sen att det inte var så konstigt. Det fanns knappt någon mat kvar till dem och de hade lyckats tömma nästan tre vattenskålar.Just nu är två av dem ute och busar på altanen. Där är det tak så där är det ok att vara.Nu blir det frukost. Det ska bli jättespännande att se vad som händer sen. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards