Alla inlägg den 3 november 2006

Av Patricia - 3 november 2006 19:15

Pucko nr 1:Jag kom på huvudled och ut från en mindre gata på min vänstra sida stod det några bilar som ville ut på "min" väg. Det är fri sikt och bilarna står still. Precis när jag kommer vid denna "korsning" svänger en gubbe ut mitt framför mig och jag måste tvärnita.Jag lade mig på tutan och han verkade inte märka något allt. Han tittade inte sig om eller i backspegeln utan bara körde vidare. Vilken jävla idiot.Pucko nr 2:Ringde ikvällF=försäljare J=jagTänk er att han pratar riktigt fort och nästan inte använder punkter när han pratar.F= Hej jag ringer från Illustrerad Vetenskap. Visste du att vi gått ihop med Gör det själv?J= Jaha. Nej det visste jag..F= Jo det har vi och nu har vi ett erbjudande till dig. Du förbinder dig inte till något och som premie får du ett USB-minne med HELA 256Mb som du kan använda och överföra information! Det kostar bara 59:- och porto.J= Nej tack jag är inte intresserad. Dessutom har vi redan USB-minnen.F = Ja men då kan du få en digital väderstation istället.J= Nej jag är inte intresserad. Tack och...F= Jamen du kan få fyra nummer av tidningen för 99:-. Det är...J= Jag är inte intresserad. Tack och hej! *klick*Lyssna för helvete på vad jag säger! Jag avskyr sådana försäljare.

Av Patricia - 3 november 2006 19:08

Så var det helg igen. Det blev lax, crabsticks och räkor i creme bonjoursås coh fullkornsspagetti till middag. Jättegott. :) Till efterrätt åt jag lite nötter. Jag är jättesugen på att packa ner lite böcker ur bokhyllorna som vi inte tänkt läsa på ett tag, men jag vill inte gå ut i det kalla för att hämta kartonger. Vilket dilemma.Är helt slut. Har mest legat och vilat i eftermiddag men inte kunnat sova riktigt. Lite frustrerande. Jag hoppas jag kan sova gott inatt. Borde fixa till en sak på jobbets hemsida, men jag känner verkligen inte för det. Jag får göra det nästa vecka istället.Väntar på att ena grannens kompis ska komma hit och hjälpa oss med vår toalett på nedervåningen som läcker. Det vore jättetrevligt om han verkligen kom hit idag och inte glömde oss. Ja vi får väl se.Om 45 minuter är det dags för min lilla egotimme. :)Fick förresten höra av maken att det ev. blir musiktävling på kontorets julmiddag i år igen. Det ser jag fram emot om det nu blir så. :)

Av Patricia - 3 november 2006 13:31

Imorse steg jag upp kl 06.45, väckte mamma och gick ner och gjorde frukost. Maken gick omkring och plockade lite innan han skulle åka. Mamma och make sa adjö till varandra och maken åkte till jobbet. Kvar blev vi och åt frukost.Vi tog det lugnt och packade alla mammas saker. Vi hann åka och shoppa ytterligare lite kläder till mamma. :) Dessutom hann vi äta lunch innan vi skulle lämna av henne vid tåget.Vi var vid stationen i god tid och stod och pratade i solskenet på perrongen. Plötsligt började tårarna rinna när vi kramade varandra. Jag är en hormonstinn kossa! Jag lyckades behärska mig hyfsat. När tåget anlänt hjälpte jag henne upp med hennes väska och hon började gå mot sin plats i vagnen. Jag såg inte var hon satte sig men stod ändå kvar.När tåget började rulla kom tårarna i allt stridare ström coh jag ringde maken. "Prata med mig" var det enda jag fick fram i luren till honom medan jag grät och tåget rullade iväg från mig. Jag tjöt hela vägen till bilen och satt där och hulkade och kände mig fullkomligt otröstlig. Det var superjobbigt.När jag väl torkat tårarna och avslutat "samtalet" (som mest bestod i att maken som försökte trösta mig), åkte jag mot solariet. Det var ledigt och det var bara att klä av sig, sätta på radion, lägga sig tillrätta och bara koppla av. Det var skönt. Efter 30 minuter där och lite prat med en av ägarna åkte jag hem och nu sitter jag här, ensam igen.Imorgon kommer svärföräldrarna och stannar till söndag. Det blir nog trevligt. Vi får väl se om vi ska fälla ett träd eller inte. Nu i eftermiddag ska jag nog ta och packa ner lite gamla böcker och få ut dem i förrådet. Mammas och mina samtal i veckan har inspirerat mig till massor med saker.På posten fick jag och maken varsin biobiljett av sjukhuset för att vi svarat på deras enkät, som jag tidigare berättat om. Det tycker jag är en jättetrevlig gest av dem. Även om vi inte hade fått biobiljetter hade jag gärna svarat på deras frågor.Solen skiner, himlen är blå. Det är cirka två plusgrader och det är fredag. Jag har hälsan i behåll, en underbar make, högt älskade katter, fantastiska föräldrar och ett underbart hus. Jag har det bra. Tack för en fantastisk vecka där jag fått inspiration, insikter i mitt liv samt ökat självförtroende. Det behövde jag. Jag älskar dig mamma!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards