Alla inlägg den 5 november 2006

Av Patricia - 5 november 2006 21:55

Jaha. Grannarna kom förbi ikväll med ett kuvert. Snabbt insåg jag att det var en bröllopsinbjudan. Datum för bröllopet - nyårsafton.Så då vet vi vad vi ska göra den dagen/kvällen/natten.Nu ska vi (eller framför allt jag) komma på vad man ska ha på sig, vad vi ska köpa i bröllopspresent och eventuellt vad vi ska sjunga då vi blev tillfrågade om vi ville sjunga på vigseln. Sen måste jag göra ett fint bröllopskort. Frågade precis maken om vi ska göra ett tillsammans och det vill han. Det ska bli kul. Vi funderar på att fylla det med äktenskapliga tips. Vi har ju ändå varit gifta i över fem år. :)Jag hoppas det är snö då så är det extra vackert.

Av Patricia - 5 november 2006 20:03

Stackars lilla killkatten hos oss.Jag, maken och katten var uppe i pysselateljén. Jag hade min laptop med och satte på "på minuten". Som alltid har de som klippt avsnitten med lite av ekot som är innan programmet. När slutvinjetten (eller vad man ska kalla den) hörs trodde katten samtliga gånger att det var vår dörrklocka som ringde. Vi kunde inte låta bli att skratta åt honom. Lille gubben. Första gången rusade han ut i arbetsrummet mot trappan, men kom tillbaka när han märkte att vi inte rörde oss. Andra gången gick han bara fram till dörröppningen vid pysselrummet. Sista gången lyckades han behärska sig och ligga kvar i sängen och endast titta på oss, undrande som om "ska ni inte gå och öppna??? Det ringde ju".Jag älskar mina små missar! De är sötast i mina ögon. :)

Av Patricia - 5 november 2006 19:31

Det är med både glädje och irritation jag välkomnar mensen. Den är 15 dagar sen, vilket varit lite jobbigt. PMS har varit en ivrig besökare i vårt hus, vilket vart väldigt jobbigt emellanåt. Och idag är den nog som värst. Ont som f-n har jag och irriterad och har en emotionell berg- & dalbana som skulle få de värsta rollercoasterbyggarna avundsjuka. Men samtidigt är det skönt att den är på väg. Man undrar ju vad som är fel när den annars är punktlig och tankarna kring operationen sätts igång. Vad har de egentligen gjort där jag låg och sov.Nåja, en Ibumetin, lite vila och ett antal värmda vetekuddar senare har jag nu äntligen kunnat pyssla lite. Jag har målat adventsljusstakarna med röd metallfärg en gång. Det blev inte supersnyggt och det måste målas ännu en gång. Men blir det bara fint är det värt det.Höjdpunkten för dagen har ändå varit samtalet jag nyss hade med mina föräldrar. Tack för kappan snälla ni! Både jag och maken är jätteglada och pengarna kommer vi istället att sätta in på bufferten så att den kommer igång igen.Nu ska jag lyssna vidare på gårdagens "på minuten" på www.sr.se/p1/paminuten. Sen ska jag gå och blanda lite saft.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards