Alla inlägg den 18 november 2006

Av Patricia - 18 november 2006 17:49

Efter lunchen idag mådde jag verkligen jättedåligt. Maken tror att jag är laktosintolerant. Jag kanske skulle ta och kolla upp det där. När väl smärtan i magen lagt sig var jag så utmattad (av det och förkylning) så jag somnade i sängen.Nu i eftermiddag har jag, medan maken sov lite, kopplat in ett ljusnät som jag lagt på vår hängsälg. 160 lampor hänger nu över den 180 cm (skulle jag uppskatta) höga hängsälgen. Det blev jättevackert.Dessutom har jag kopplat in och "monterat" två stycken slingor med grane på verandan vid ytterdörren. Det blev jättefint tycker jag. Nu har vi bara slingan på altanen kvar. Men den sätter vi upp en annan dag.Vad som händer ikväll vet jag inte. Jag får försöka ta det lite lugnt och inte gå loss helt här tror jag. Jag känner att jag fortfarande är sjuk. Ljusstakar blir det nog imorgon. Usch, och så måste vi börja lägga golv någon gång också. :( Kan det inte bara vara gjort?

Av Patricia - 18 november 2006 13:47

Vi åkte iväg innan till den närbeliggande stormarknaden. Det var massor med bilar på parkeringen och jag fick lite ångest. Folksamlingar och trängsel klarar jag av väldigt dåligt. Men det var inte så farligt.Maken tog en vagn och gick in i mataffären medan jag gick och bytte min bustier. Det gällde att hitta något som kostade lika mycket som bustiern då jag använt en kupong som gav mig 100:- i rabatt.Jag hittade en röd, v-ringad klänning. Jag tog storlek L, då det är oftast den storleken som jag passar i nu. För att vara på den säkra sidan gick jag till provhytten och provade den. Den var alldeles för stor, vilket gladde mig. På med kläderna igen och ut till klädstången där resten av klänningarna hängde. Jag jämförde en L och en M. Det skilde ungefär så mycket som L var för stor för mig.När vi kom hem packade vi upp och lade in all mat vi handlat (OBS! inget godis, ingen läsk - inte ens julmust). Jag bytte om till klänningen och maken blev stormförtjust i klänningen. Det blev mycket kramande och pussande. Så det var ett otroligt bra byte. :)Nu har vi ätit lite lunch. När min mage lugnat sig igen, ska jag bege mig ut i trädgården för att koppla in de ljusnät och slingor som vi köpt för att lysa upp trädgården lite mer. Det blir nog jättefint. :)

Av Patricia - 18 november 2006 09:49

Det blev en lång dag igår. * Upp 05.30 .* Åkte med maken till Kristinehamn 06.30 * Gick på stan där och lyssnade även på när maken instruerade hur hans program funkar.* Var hemma igen 15.40 (jag körde). * Bytte om och gjorde mig lite fin. * Åkte och lämnade hyrbilen.* Bytte toppen jag köpte innan på dagen.* Köpte en korsett (som var felmärkt så in i norden).* Åkte mot Norrköping och arbetskamratens hus.* Stannade på Statoil i Norsholm för att byta torkarblad.Vi bytte så att jag körde och maken läste karta (big mistake) men han hade ont i knät och jag tyckte synd om honom.* Vi kom fram efter ett tag. Dimmigt och regnigt var det så det underlättade inte.* Vi åt jättegod mat: järpar, potatis och morötter i ugn, sallad och tzatziki.* Vi gick husesyn. Ett jättefint hus med ett fantastiskt badrum. Jag kunde inte låta bli att ge lite tips här och var. Jag hoppas hon inte tog illa upp.* Vi åt efterrätt: äpplekaka och vaniljsås.* Vi spelade TP, tjejerna mot killarna. Vi borde ha vunnit, men killarna vann på frågan "vem använder ett staffli?". GAH. Orättvist.* Jag körde hem (fortfarande lite dimmigt och regnigt, 8-9 grader varmt).* Vi var hemma vid 2-tiden.Igår var jag jättesugen på att sätta upp adventsljusstakarna, men jag vet att det är tidigt. Jag brukar ha som regel att har jag hittat någon som satt upp dem får jag också göra det (detta gäller endast november). Och igår hittade jag ett hus där det fanns. Gissa om jag blev glad. Så nu blir det faktiskt stakar fram. :) Ja, jag är knäpp, men söt (som min man brukar säga).Nu blir det frukost här. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards