Alla inlägg den 4 november 2006

Av Patricia - 4 november 2006 23:05

* lagom mängd lax (vi tog kallrökt)* lagom mängd crabsticks* lagom mängd stora skalade räkor* 2 creme bonjoursåser (i vårt fall tog vi 1 gul & 1 grön)* fullkornspasta (vi tog Zeta's spagetti) eller ris1. Skär upp laxen och crabsticksen i lagom stora bitar2. koka upp pasta3. häll creme bonjoursåserna i en kastrull och börja värma upp den4. häll i lax, räkor och crabsticks i såsen och låt allt värmas upp. Det behöver inte kokas upp.Servera till riset eller pastan och glöm inte grönsakerna.Jättelätt och jättegott! Kan naturligtvis kombineras med andra såser, men vi tycker det blir jättegott med ovanstående förslag.

Av Patricia - 4 november 2006 14:08

Idag var det dags för trädfällning. Vi hade en stor lind som skymde mycket ljus samt fällde grenar året runt, vilket var mycket irriterande eftersom gräsmattan alltid såg ovårdad ut pga detta.Så svärföräldrarna har kommit hit och vi har fällt träd. Det var tungt och nervöst. Jag och maken var ett tag övertygade om att trädet skulle falla åt fel håll, dvs på huset, men det gick jättebra. Fy så stort det var. Vi röjde och bar undan grenar så att folk kunde köra förbi på vägen igen. Efter det tog vi en paus med kaffe och mackor. Nu är de andra tre ut och röjer från garageuppfarten medan jag är inne och fixar lite och vilar. Jag fick lite ont i ryggen och i magen av att bära så tungt och mycket.Katterna var lite sura och arga för att de inte fick och fortfarande inte får vara ute och "hjälpa till" och kolla. Så de kollar istället i köksfönsterna. Alla är inte lika intresserade. En av dem tycker det är jätteläskigt med motorsågar, så hon håller sig i närheten av mig. Stackarn.Svärfar gjorde mig mycket glad idag när de kom. Han såg genast att jag gått ner ännu mer i vikt och frågade hur mycket. Han var imponerad över mina 5 kg sen i somras, när vi sågs sist. :)Sen i eftermiddag blir det kaffe och kanelbulle. Det kan man med gott samvete äta när man rört på sig, tom jag. :)Vädret har varit kanon för trädfällning idag. I stort sett vindstilla och klart väder.

Av Patricia - 4 november 2006 09:25

När jag vaknade idag hade jag en känsla inom mig som tyvärr inte varit så stark som jag velat de senaste åren. Julkänslan. Jag har verkligen kämpat och försökt dessa år för att verkligen komma i stämning, men inte lyckats riktigt. För mig har detta varit jättejobbigt och även lite deprimerande. Men nu har den kommit och tidigt t o m. :)Jag är övertygad om att snön och mammas besök är viktiga influenser till detta och jag är tacksam över detta.Jag är så sugen på att måla mina adventsljusstakar nu. Jag har redan lämnat en önskelista och har börjat på min önskelista till maken så att han har lite uppslag på vad tomten kan vilja ge mig. :)Jag har börjat städa lite i pysselateljén och röjt lite eftersom jag nu måste få plats med ytterligare en säng när svärföräldrarna kommer. Det kommer nog att få plats. :) Sen har jag även plockat undan det pyssel vi köpt i veckan. Den rosa kartong som innehåller materialet till att göra smycken har fått flytta upp en hylla i bokhyllan så att jag kommer åt den bättre och lättare. :)Jag har samlat ihop sakerna som sen ska ner till föräldrarna i advent. Jag ska skriva upp titlarna på böckerna mamma ska låna och lägga dem där uppe med det andra. Igår glömde vi att lägga ner kanelbullar som hon skulle ha med sig hem. Idag såg jag att hon även glömt en transparent ring som hon målat på. Den har jag nu lagt i kappfickan på hennes gamla kappa, som vi ska ha med oss ner sen. Hon glömde även sin sjal i rosa. Den doftar verkligen mamma och den kommer jag att använda fliiiiitigt. :)Jag har fått lite idéer till några julklappar och det känns jättebra. Jag vill bara sätta igång och skapa. Dessutom vill jag rensa ut böcker. Det blev inte av igår. Jag var lite för frusen och trött. Men det hade varit skönt att få gjort.Det kliar i fingrarna och jag nästan studsar av iver nu när jag skriver. Fast jag får behärska mig. Det blir så jobbigt att äta frukost då. *fnissar*Idag är inte vädret så fint tyvärr, men stilla. Temperaturen ligger på 4 grader och det töar så smått.Det ska bli spännande att se hur mycket jag får gjort.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards