Alla inlägg den 19 november 2006

Av Patricia - 19 november 2006 21:32

Fick ett mail från rektorn idag som jag läste nu ikväll. I dagsläget har jag 24 barn, vilket är den största klassen på vår skola. Ett av barnen är särskoleintegrerat och egentligen borde ytterligare två elever i min klass vara det med, men vi har inte kommit så långt i utredningarna.Dessutom finns det en hel del andra problem i min klass så den är inte lätt att handskas med. Jag har en assistent som jobbar 50% (hon får inte mer fastän hon behövs mer) och en speciallärare, som har så många andra uppdrag så att hon inte hinner vara spec.lärareNu ska jag tydligen få två elever till efter jul, så jag får 26 elever. Jag har ingen aning om det är elever med behov av stöd eller om de klarar skolan fint. Dessutom förstår jag inte hur de ska få plats när det är trångt redan i klassrummet.Vad ska jag göra? Jag söker jobb, men antagligen är jag inte intressant, eftersom jag inte hör något. Jag orkar inte stanna kvar där. Jag har ångest som heter duga nu, vilket känns rent ut sagt skit!Förutom diverse ekonomtjänster har jag ikväll sökt en fritidspedagogtjänst. Egentligen känner jag inte riktigt för att jobba som fritidspedagog, men det spelar ingen roll. Bara jag kommer ifrån mitt helvete!Vill inte mer! :(

Av Patricia - 19 november 2006 20:49

Alldeles nyss gick jag in på Familjelivs hemsida, för att se om en kompis till oss fått sitt barn än. Då blinkade min gästbok och jag gick in. Då hade en kvinna skrivit där att hon hoppades att min graviditet skulle gå bra. Tyvärr hade hon inte läst hela min presentation, så jag fick svara henne vad som hänt.Det kändes mer i hjärtat än vad jag trodde det skulle göra, och mina ögon är nu lite glansiga. Usch, det är inte kul när det känns så, när man blir överraskad men på ett mindre bra sätt. Jag skulle ju haft ett litet pyre i magen nu, mått bra och vara lycklig. Det blir inte lättare eller bättre av att tänka på att flera par får börja imorgon på sjukhuset med en IVF-behandling. Men eftersom jag är opererad så pass nära, behöver kroppen läka och jag får snällt vänta och läsa om andra som gjort sina behandlingar och flera som lyckats. Är det vår tur nästa gång? *snyft*

Av Patricia - 19 november 2006 19:42

Jag ringde brudens syster innan i eftermiddag. Vi hade verkligen svårt att hitta en dag som passade både blivande brud och oss andra. Det visade sig att 1:a advent inte går då de är i Stockholm. 2:a advent kunde varken jag eller systern. 3:e advent är brudparet bortresta igen. Så nu lutar det åt att ta det en vardag, eller den 29:e dec. December är verkligen inte den lättaste månaden att hitta tid för att göra något sådant. Så vi får väl se vad vi kan hitta på.

Av Patricia - 19 november 2006 19:41

För någon vecka sen skrev jag ett inlägg om äktenskapstips att kunna skriva på ett kort - gärna lite humoristiska sådana. Men inte ett enda svar. Om det är någon som har något, vore jag jätteglad om någon skrev det här till mig. Annars får jag hitta på ett nytt koncept till deras bröllopskort.

Av Patricia - 19 november 2006 19:29

Nu har jag:* förberett samtliga åtta utv.samtal* tömt diskmaskinen, laddat den och satt igång den* lagat mat* plockat undan efter maten* gjort två lunchlådor till imorgon* diskat vår gigantiska skärbräda som absolut inte får plats i vår minimala diskho* torkat av spishällen* dammsugat grovkök och badrum* organiserat om lite lite i grovköket* gjort kaffe till honom samt serverat honom detDet var lite mer än vad jag trodde att jag skulle göra, men maken sträckte ryggen när han rensade kattlådorna, så det har gjort at han nu inte är så rörlig. Tur att vi haft sex redan idag. ;)Maten var jättegod. Laxen kunde kanske ha stekts lite längre, men var saftig och fin. Det var sting i tzatzikin eftersom jag hade en hel vitlök i (sådan som inte har klyftor). Jag gjorde tzatsen med Meze yoghurt. 10% fett innehåller den, vilket jag tyckte var lågt och bra. Bulgurn med grönsakerna var goda. Vi hade även svarta oliver och fetaost till. Så varsin lunchlåda till imorgon blev det. Det här kommer vi göra fler gånger. Fast jag funderar på att göra laxen i ugn istället. Jag undrar vilket som är bäst och/eller lättast.Inga adventsljusstakar har kommit upp än i huset. Jag får se om jag sätter upp några idag. Det hade ju varit mysigt att ha kopplat in iallafall några så det lyser när man kommer hem imorgon. Vi får se. Men först ska jag sjunka ner i soffan och pusta ut lite. Känner lite även i min rygg.

Av Patricia - 19 november 2006 17:03

Kallor är mina favoritblommor nuförtiden. De är så enkla och otroligt vackra. Synd att vi inte kan ha blommor med våra katter. De tycker det är roligt att stryka sig mot vaserna, ta blommorna och mumsa på dem. Inte lönt att ha blommor då. Då är det tur att det finns vackra bilder.

Av Patricia - 19 november 2006 16:54

Jag har ett litet mål som jag ska försöka nå. Det är att väga 80 kg till nyår. Det är ca 0,5 kg i veckan jag ska gå ner då. Det hade varit helt underbart om jag hade lyckats. Alkohol dricker jag ju inte (väldigt lite och väldigt sällan i så fall), ska börja gå på gym igen när jag blivit av med förkylningen, promenera mer (vi gick en promenad idag - dock inte lika långt som vanligt, men en bit iallafall), äta ännu nyttigare och bli bättre på regelbundna tider. De senaste två veckorna har jag slarvat med att äta frukt, så bättring där med. Så kanske jag slipper att se ut så här som bilden nedan, även om hon är söt. Jag har sytt henne själv (kommer ur Tildaserien).

Av Patricia - 19 november 2006 16:50

Maken dammsuger och jag sitter och skriver på mina utv.samtal Men nu är det ett program på Discovery Science som heter "Remote madness" som är ganska skoj att titta på. Så med varsin klementin tittar vi nu på det halvtimmeslånga programmet innan vi fortsätter. När jag är klar sen med veckans sista samtal, ska jag laga middag. Idag blir det lax, fullkornsbulgur och grönsaker och tzatziki. Det blir nog gott. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards