Alla inlägg den 16 november 2006

Av Patricia - 16 november 2006 21:38

Nu kan jag verkligen koppla av. Maken är hemma och vi har ätit. Jag orkade bara en halv pizza, vilket var skönt.Han gillade alla ändringar jag gjort i huset, vilket gladde mig oerhört.Vi ska snart gå och lägga oss. Vi måste upp tidigt imorgon eftersom han ska iväg igen till en annan kurs.Jag längtar så tills jag får sätta upp alla ljusstakar, men jag får väl vänta ett tag till. :( Det blir så mysigt när man får placera ut dem och tända dem. Jag har vanliga lampor annars på de ställena, men det är inte samma sorts ljus.Soon. Så mysigt det ska bli att få höra makens andetag inatt brevid mig i sängen. Jag har saknat det.

Av Patricia - 16 november 2006 20:35

Maken är jättegullig och på väg hem svänger han inom vår vanliga pizzeria för att köpa två pizzor. Fy oss och mig när jag nu varit duktig och gått ner lite till, men jag ska ut och promenera imorgon, så jag unnar mig detta ikväll. Förhoppningsvis orkar jag inte hela pizzan, så då får jag inte mig jättemycket fett. :) Nåja, lite måste man få leva, speciellt efter allt jag gjort idag. :)

Av Patricia - 16 november 2006 20:15

Äntligen kom hon hem, glad och hungrig. Tack för det. Jag var rejält orolig nu. Så nu är alla katterna inne och får vara det resten av kvällen. Lite jobbigt att man inte kan säga till katter att de ska vara hemma vid ett visst klockslag. ;)

Av Patricia - 16 november 2006 19:49

Nu har minstingen varit ute väldigt länge utan att visa sig. Hon brukar vilja komma in med jämna mellanrum för att äta. Dessutom brukar hon komma när jag kallar, men nu har jag kallat på henne ganska många gånger och varit ute en liten runda och letat efter henne. Men inte ett tecken av/efter henne. Och jag som är så nojjig tror ju naturligtvis att det har hänt henne något. Jag kan inte hjälpa att jag tänker så. Det är jättejobbigt. Det enda jag vill är att få in henne eller i allafall se henne så jag vet att hon är ok. Bilarna här kör ju inte så försiktigt precis heller, men hon brukar vara rädd för bilarna.Snälla kom hem!

Av Patricia - 16 november 2006 18:33

kommer maken hem. Om han räknat rätt är han hemma om ca två timmar.Jag längtar jättemycket. Jag har lite överraskningar till honom som jag hoppas han kommer gilla. Man kan ju bara hoppas. :)

Av Patricia - 16 november 2006 12:43

Ställde mig på vågen för en kvart sen. Tänkte det var några dagar sen jag vägde mig. 83,9 tyckte vågen att jag vägde. Jag trodde inte mina ögon, så jag ställde mig några gånger till för att vara säker. Jodå, 83,9 kg väger jag. Gissa om jag blev glad! :) 15,1 kg har jag gått ner totalt.Så nu är mitt BMI 29,8. Jag är inte längre fet, utan endast överviktig. :)Snart blir det lunch. Makrill på kavring. Mums.

Av Patricia - 16 november 2006 10:18

och gillar lite annorlunda pepparkaksformar, har jag hittat ett jättehärligt ställe. Formina heter stället där man kan köpa enskilda formar och set. Särskilt dyra tyckte jag inte heller att de är. Det blir nog en beställning för mig därifrån. Här kommer en av de set jag gillade.

Av Patricia - 16 november 2006 09:06

Tittade på Nyhetsmorgon på TV4 nyss. Där tror de att årets julklapp blir en ljudbok, som man kan lyssna på, på CD eller i sin mediaspelare. Det tyckte jag lät som en bra julklapp. Jag gillar ju att läsa böcker och även att lyssna. Det är en lagom dyr julklapp också tycker jag. Det har ju poppat upp fler och fler sajter som säljer ljudböcker.Själv har jag mailat mamma min önskelista, som jag gjort på Adlibris. Det är en jättesmidig sida tycker jag där jag kan lägga mina böcker i en önskelista. Där i listan ser jag sen allt jag behöver - titel, författare, lagerstatus och pris. Smidigt och bra.Jag har kommit fram till att jag nog föredrar att läsa böckerna själv. Det beror mycket på vem det är som läser boken tror jag.Så frågan är väl bara nu. Blir ljudboken årets julklapp?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards