Alla inlägg den 1 april 2007

Av Patricia - 1 april 2007 21:47

När vi kom in tog maken en välförtjänt dusch. Efter det hade jag tänkt ta ett varmt, välbehövt bad. Men det fanns inte mycket varmvatten kvar.Jag väntade och väntade, men det tog för lång tid. Så det får bli ett bad imorgon. Hade verkligen behövt det då jag känner att jag har ont mellan skulderbladen och ner i ryggen.Istället började vi äta lite ost och kex och när jag skulle bre på den mjuka cambozolaosten på kexet, bröts det i flera delar. Då brast allt och jag började tjuta. Tala om att vara trött och hormonfull. Jag kände mig smått dum, men kunde inte hjälpa det.Ska nog gå och lägga mig strax tror jag. Att börja tjuta över bad och kex som går sönder brukar vara en tydlig indikation på att man borde gå och lägga sig.Jag hoppas så att jag kan få sova gott inatt.

Av Patricia - 1 april 2007 19:55

Efter att vi ätit gick vi ut (maken först) och skruvade/bände/sparkade loss det murkna trappräcket till grovköksentrén och det blev mycket snyggare utan det. Det känns mer öppet och vi är väldigt nöjda. Naturligtvis var det inte så himla lätt att få bort det, men vi lyckades. Nåja, maken lyckades.Vår träskylt som svärfar gjorde till mig i julklapp julen -05 har jag oljat in, klädvindan har tittats över (gräsklippargrannen körde på den i somras) men det blir att köpa en ny. Maken har lyft bort lastpallar och annat som stod för ena garagedörren. Så nu är det fritt och jag kan spola och tvätta dem rena imorgon. :) Ska även ta lite annat.Båda två har fått fina sår på våra händer och det svider härligt. Tyvärr har vi inte hunnit kolla över våra cyklar än, men jag klagar inte. Vi har varit makalöst duktiga. :)

Av Patricia - 1 april 2007 16:36

Nu är det inte mycket naglar kvar här tyvärr.Allt slit och släp har gjort att de en efter en brutits av. Jag ger naturligtvis inte upp och har inte bitit än och tänker inte göra det heller.Grovgöra är inget för kvinnor med fina naglar. ;)

Av Patricia - 1 april 2007 16:33

Årets andra fästing är tagen. Den satt på minstingen.Idag satte jag på Frontline på Pluttan när hon var jätteekelig i soffan. Hon blev inte superglad på mig, men fann sig gansk bra i situationen.Så nu är alla skyddade så gott det går i 3 veckor framåt.Nu vill vi inte ha fler fästingar. Tur att vi har en superbra fästingpenna dock. Det hade inte gått utan den.

Av Patricia - 1 april 2007 16:28

Jag tog äntligen foto på mina lilla morot i livet just nu, nämligen babybodyn jag köpte för någon vecka sen. Den har en härligare grön ton än vad vår kamera kunde återge, men bättre än inget.Jag har lagt den som presentationsbild, för att pigga upp iallafall mig.Men när jag lagt in den såg jag att det fina blå inte passade. Så nu är det grönt då jag tycker att det är en neutral och fin färg för bebistänkande. Den inger lugn hos mig och grönt har blivit en ny favoritfärg tillsammans med rosa. :)Nu ska vi åka iväg och handla mat så fort maken är klar vid sin dator. :)

Av Patricia - 1 april 2007 16:12

Min man har bytt kran och jag är såååå stolt!Han har kämpat och slitit och nu sitter den äntligen på plats. Vi har vatten ut i trädgården mot garageuppfarten. Äntligen efter 3 år. :)Nu är han jättetrött och hungrig och jag är utslagen av spray och hungrig. Vi hade tänkt grilla, men vi kommer inte åt elen som är på altanen. Så istället ska vi åka och köpa kebab (till mig) och pizza (till maken). Den ska njutas utomhus har jag bestämt! Sen får vi se om vi orkar något mer idag.Bra jobbat bajbi!

Av Patricia - 1 april 2007 14:30

Altangolvet är inoljat. Det gick smidigt och bra. Varmt var det på altanen när vi gjorde det.Nu har vi gett oss på utekranen utanför köket som inte funkat sen vi flyttade in. Det är ett rent, skärt helvete att byta den. Den gamla kranen har maken lyckats få av och nu är han hos en av grannarna för att få hjälp med hur den nya kranröret ska kapas (innerdelen). Ibland önskar jag faktiskt ett en av oss hade ett praktiskt yrke istället för att båda vara akademiker.Själv hade jag nu under tiden han är där tänkt tvätta av ytterdörrarna, men vattnet är ju avstängt, så jag får inget vatten. Det hade jag ju glömt.Katterna är inomhus och de är smått sura för att de inte får gå ut. Vi vill inte att de är ute eftersom de älskar altanen.Nu är han tillbaka. :)

Av Patricia - 1 april 2007 10:53

Jag hade jättesvårt att somna inatt, fastän jag varit jättetrött hela kvällen. Det var smått frustrerande. Jag började läsa Mark Levengoods senaste bok Sucka mitt hjärta men brist dock ej. Jag kom ungefär halvvägs i den när jag till slut vid 3-tiden kände att ögonlocken var tillräckligt tunga.Vaknade 05.58 och stirrade på mobilen för att ha koll på tide och kunna stänga av larmet innan det började plinga. Tack vare detta stirrande somnade jag om hyfsat snabbt efter sprayandet.Vaknade vid 9.20, klarvaken och öm i brösten. Den bieffekten hade kunnat få vänta lite till. Kunde naturligtvis inte somna om, utan fortsatte läsa boken som jag sen läste ut lagom till när maken vaknat tillräckligt för att orka sätta sig upp i sängen. En jättebra bok. Lättsam med små poänger och roliga kommentarer. Men jag gillar verkligen Mark, så jag kanske inte är så opartisk i min bedömning. :)Jag har märkt att jag varje morgon är täppt i näsan, vilket jag inte gillar. Det sitter i ganska länge tyvärr. Det är inte så skönt tyvärr. Min aptit börjar så smått att dala och jag blir mätt fort, men försöker vara duktig ändå.Jag hoppas på att kunna vara lika aktiv idag. Det hade varit jätteskönt och bra. Inoljning av altan och lite annat . Solen skiner och det är söndag. Det är första dagen i månaden som kommer att bli intensiv och lite jobbig för oss, men det är värt varenda minut.Jag återkommer sen med uppdatering om hur dagen varit. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards