Alla inlägg den 24 april 2007

Av Patricia - 24 april 2007 20:11

Jag har haft svårt att komma ihåg att bara spraya i ena näsborren idag. Men lyckats hittills.

Och nu ikväll har jag tagit spruta. Det gick över förväntan. Inget svimningsanfall, utan allt gick jättebra. Satt inte ens och tvekade att ta den utan bara in med den i magen, spruta in, räkna och dra ut. Vips, färdig. :) Hade dock glömt hur det spände i magen efteråt. Och vi skulle ju äta. Men det gick bra ändå. 

Så, en spruta avklarad. Känner mig jättestolt. Idag har jag klarat många olika hinder.

IVF
Av Patricia - 24 april 2007 19:33

Idag kl 11 hade jag, mannen från rekryteringsföretaget och VD'n möte.

Jag fick inget besked idag heller om jag får tjänsten eller inte. Det jag däremot fick reda på att två andra ska prova på tjänsten resten av veckan, medan jag ska gå undan och göra annat, för jobba ska jag fortfarande göra.

Min anställning går ut på fredag. Ingen betalning över helgen och på onsdag är jag ju då ledig. Då ska jag få slutgiltigt besked innan lunch enligt VD'n.

De andra två som ska prova tjänsten har tydligen väldigt bra CV och kan redan allt. Jag fick reda på att den ena, som är en kille, skulle komma redan idag och jag undrade ju då vad jag skulle göra. Så jag har fått hjälpa laget i eftermiddag. Jag får ju lära mig mer om butiken, vilket är en fördel mot de andra sökande.

När jag gick på lunch kom tydligen killen. Han är tydligen tafatt, tar inga initiativ alls, säger minsta möjliga till kunderna. Arb.kamraterna vill inte ha honom, framför allt inte närmsta arb.kamraten Hon hade fått instruera honom hela eftermiddagen. Ska man behöva det när han enl sitt CV redan kan programmen?

Imorgon är närmsta arb.kamraten ledig. Jag fick gå in till VD'n nu innan jag slutade för dagen för att höra hur det ser ut imorgon. VD'n åker nämligen iväg och är ledig resten av veckan, så han kommer inte att se hur den nya klarar sig imorgon eller hur den andra kommer att klara sig (om det nu är en till som ska komma och prova). Det är inte klokt.
Först tyckte VD'n att jag skulle lägga in kontrakt och jag fick förklara att ingen lärt mig hur man förbereder och tar fram innan man kan lägga in kontrakten. Sen tyckte han att jag skulle jobba  tillsammans med killen och hjälpa honom om han behövde hjälp i kassan imorgon. sen kunde jag springa mellan lagret och den nya. Jag trodde mina öron skulle trilla av. Jag försökte övertala VD'n om att lagret har att göra och att en annan kollega kan hjälpa den nya imorgon. Jag sa det inte, men jag tänker verkligen inte hjälpa en som slåss med mig om tjänsten. Jag vägrar.

Så imorgon blir det att jobba på lagret med två arb.kamrater som jag tycker jättemycket om.

Det har verkligen känts jättejobbigt att se denna kille göra det jag ska och vill jobba med.

Jag vet att jag bara fått med en bråkdel av allt som hänt, men nu vet ni läget.

Det som känns bra är att personalen är förbannade för att VD'n gör så här.De vill ha mig och de känner att han och ledningen struntar i vad de tycker. Så det är en stor tröst iallafall.
Men fredag är min sista dag. Så jag hade tänkt göra några små söta kort till de som varit gulliga mot mig och ge dem.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards