Alla inlägg den 6 april 2007

Av Patricia - 6 april 2007 02:18

Igår mitt på dagen ringde det på dörren. Jag var lite disträ eftersom jag försökte boka telefontid till gyn när jag hade så ont.När jag öppnade dörren stod en liten flicka, utklädd till påskkärring och gav mig ett påskkort som hon själv antagligen gjort. Jag hann knappt tacka henne förrän hon gick.Kortet är i blyerts med en kyckling/rupp/höna och så står det "Glad posk" på det. :) Det pryder nu vår frysdörr. :)

Av Patricia - 6 april 2007 00:58

Idag när jag var ute och körde såg jag flera som satt färgglada påskfjädrar i olika buskar. Själv har jag inte pyntat en enda buske i vår trädgård.Många tar in ris i sina hem. Jag tycker bara det skräpar ner.Det förekommer inga påskägg här hemma. Inte en massa prydnadssaker heller. Det enda vi har är fyra hönor som håller i korgar med ägg. De är ganska söta. Men that's it. Det räcker. Sen brukar jag försöka piffa upp med färgglada löpare och servetter istället.Och här finns ingen anledning att pynta för påsk heller. Vi är aldrig hemma över påskhelgen ändå. Antingen är vi hos mina eller hos makens föräldrar. Och varför pynta ett hem man inte kommer vara hemma i när man ska ha pyntet framme?Men jag gillar att komma hem till andra och se hur påskfint de har gjort.När vi kommer till mina föräldrar kommer min påskkärring att vara framme. En kärring som jag gjorde av en grön glasciderflaska när jag gick på låg- eller mellanstadiet av stuvbitar om var över från tyger som mamma sytt kläder. Tyger i gult, orange och grönt.Jag har innan tyckt så illa om denna påskkärring som jag gjorde, men mamma tycker om den och därför kommer den fram varje påsk.Jag ska ta foto på den i år. Den är nog inte så dum ändå, den gamla kärringen (påskkärringen, inte mamma. *Ler*)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards