Alla inlägg den 5 april 2007

Av Patricia - 5 april 2007 22:08

Så där ja. Då har vi försökt göra bilen lite vårfin.Naturligtvis blåste det som attans när vi skulle ut och byta däck. Eller maken bytte däck medan jag tog ut mattorna i bilen och dammsög den betydligt renare. När alla däck var bytta tvättade vi av den. Vi fick den inte helt ren, men det är betydligt bättre nu och man kan faktiskt se vilken färg den har. :) Dörrar och paneler fick rengöring också. En hel dunk spolarvätska är ihälld och nu är vi redo att åka med den. Det enda som vi behöver göra imorgon är att kolla lufttrycket på däcken, men det gör vi imorgon på macken. Sen ska vi stanna efter ca 10 mil och dra åt bultarna till däcken.Jag har samlat ihop lite saker som jag ska ha med till mamma.Maken har gjort pannkakor och plättar. Vi bjöd in grannarna, som hade med sig rågbröd och muffins, som var grattis till jobbet. De är så söta. :)För ovanlighetens skull fick jag lite energi efteråt och dukade undan all mat och diskade undan och har torkat av spishällen. Nu börjar jag dock känna mig lite trött. Jag har haft ont större delen av dagen i magen och jag har fått röra på mig betydligt mer än vad jag hade hoppats på. Men det har ju gått bra och det är huvudsaken.Packar gör vi nog imorgon. Det är ju inte så mycket vi behöver ha med oss. :)

Av Patricia - 5 april 2007 15:46

Jag har fått ett jobb. Men inte där som jag var på intervju, utan ett erbjudande jag fick idag via ett av rekryteringsföretagen.Det är först 2 veckor som jag ska prova på för att se vad jag tycker och vad de tycker om mig. Om allt känns bra för båda parter blir det provanställning i 6 månader med chans till fast tjänst.Företaget ligger ca 1 mil från där vi bor. Nära och bra.Arbetstiderna är lite sådär, men det ska nog gå ändå. Jag kommer att arbeta till 19 på måndagar, 18 tre andra dagar och till lunch en dag. Jag kommer att börja 8.45 varje dag. :)Jag var på intervju i eftermiddag och både de som intervjuade mig och jag kände att det kändes rätt. Jag tror att det här kommer att bli jättebra.Jag är jätteglad och känner mig jättestolt.Företaget som jag var på intervju hos i tisdags har fortfarande inte bestämt sig utan skulle göra det efter påsk. Så de lär väl höra av sig nästa vecka. Kan ju vara kul att höra om man fick det jobbet eller inte.Så nu ska vi fira genom att byta däck på bilen. Så från att vara sminkad, ha håret fint och lite finare kläder till att ha oömma kläder och pippilotter. :)

Av Patricia - 5 april 2007 12:36

Jag tänkte jag skulle passa på att önska alla en glad påsk.Ha en underbar helg och gör det som känns bäst och roligast. Strunta i alla måsten och borden. Det ska jag försöka göra.Kram!P.s Jag har gjort kortet själv, men snott den fyndiga texten. :)

Av Patricia - 5 april 2007 10:32

Ett säkert onödigt tips för alla andra, men tydligen inte för mig.Ställ ALDRIG dricksglas och penselglas brevid varandra. Doppade precis penseln med akvarellfärg i vattenglaset. Så det var bara att hälla ut det stora glaset med Ramlösa i vasken. *suckar*Nu står vattenglaset på ett annat ställe på bordet.

Av Patricia - 5 april 2007 10:08

Jag hatar att ha Niagarafallen fast i röd form. :(Jag kommer ingenstans just p g a detta. I värsta fall får maken hjälpa mig i eftermiddag/kväll, men han har också att göra när han kommer hem idag.Ska dock gå och ta två glas, ett med vatten och ett med Ramlösa. Så ska jag sitta och färglägga lite figurer till fler kort. Bebiskortet måste ju bli klart.

Av Patricia - 5 april 2007 08:37

Sov hyfsat bra inatt. Lite konstiga men behagliga drömmar har jag haft.Dock var det jobbigt imorse. Jag hade svårt att stänga av mobilen. Sen när jag sprayat var jag klarvaken. Tankar om hur de kommer att ringa idag och tacka för visat intresse för tjänsten men att den gått till någon annan. En massa andra tankar flög också genom huvudet och det var skitjobbigt. Det är som om tankarna tagit droger.Tog två Panodil mot värken, som tack o lov är bättre idag, men dock väldigt ihärdig.Minstingen kom upp i sängen, lät som en krokodilunge och lade sig hos mig. När makens klockradio satte igång kl 06.30 tittade hon så förväntansfullt på maken, men han reagerade inte på att radion var på. Så efter någon minut fick jag peta på honom. Han snoozade och så höll vi på så en halvtimme. Och varje gång han rörde på sig tittade minstingen så förväntansfullt på honom. När han väl steg upp slumrade jag till en stund med minstingen och när frukosten var framdukad gick vi ner.Nu har maken åkt iväg till jobbet och jag är i soffan. Jag får se vad jag klarar av idag. Just nu känns det inte som om jag klarar mycket. :( Men vi får se. Jag har inte gett upp hoppet än om detta iallafall.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards