Alla inlägg den 10 december 2007

Av Patricia - 10 december 2007 09:59


Idag är det Nobeldagen. En stor festdag i Blå hallen i Stockholm.



För oss andra är det en vanlig måndag. Tillbaka till jobbet som vanligt.

Kl 7 var jag på jobbet imorse. Pigg och hyfsat glad. Katterna välte den enda vas vi har imorse. Mycket vatten på golvet och jag som var rosenrasande. Sen blev det inte bättre för att maken glömt hur man släcker lampor. En petitess, men jag retar mig på när det står tänt i onödan någonstans i huset på natten t ex. Och eftersom jag blev på dåligt humör tyckte maken att det var bäst om han körde till jobbet.



Nu känns det bättre. Jag har fått undan gamla mail som vi väntade på besked på förra veckan.

Vi har fått reda på att vi komer att vara kvar iallafall två veckor (aktiv tid 1½ vecka) efter nyår på jobbet då de inte hinner att överta det vi gör. Under dessa två veckor ska de utvärdera om de behöver oss mer eller om vi då ska få börja någon annanstans.



Det känns lite skönt att faktiskt gå tillbaka hit efter nyår. Så vi är ganska nöjda. Men allt är inte klappat och klart än.



Sen ringde skolsekreteraren mig. De vill ha mig till skolan torsdagen den 20:e då det är avslutning. Jag misstänker för att det är för att tacka av mig. Det känns lite trist att förlora lite timmar då jag kämpar med att jobba in timmar för att få betald ledighet. Men samtidigt är jag väl värd att tackas av och säga hejdå till barnen. Så jag funderar på att åka dit ngn timme. Det kommer att vara ganska lugnt här ändå, så det är ingen fara jobbmässigt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards