Alla inlägg den 14 december 2007

Av Patricia - 14 december 2007 17:20

Igår kväll var det dags för den årliga julmiddagen med företaget maken arbetar på. Jag och maken hade gjort årets musiktävling som var ovanligt uppskattad jämfört med tidigare år. Bra gick det och nya vinnare korades.

 

 

Efter att ha varit på kontoret och druckit lite gick vi gemensamt till ett hotell nära Resecentrum som numer bytt namn. Det var ingen hit att äta där. Vi visste inte vart vi skulle när vi kom in. Ingen julstämning alls. Knappt något pynt, d v s minimalistiskt. Alla satt i en stor sal som inte alls var ljuddämpande utan det kändes som om jag satt och åt lunch med mina elever. Fruktansvärt jobbigt. Och servicen var under all kritik. Han tog order från ungefär halva bordet och struntade i resten. Och inte en gång utan flera. Och maten försvann ganska tidigt för att en discjockey skulle stå ensam och digga när han spelade sina skivor.

 

 

Dessutom blev flera av makens arb.kamrater rejält fulla, dryga och ganska jobbiga. Ingen hit det heller. Och både maken och jag kände oss hängiga så vi åkte hem hyfsat tidigt.

 

 

Imorse när vi vaknade mådde vi båda skit. Jag var hostig, kraxig, småfebrig och snuvig. Så vi stannade båda hemma. Det behövdes. Har varit tungandad hela dagen. :( Men nu har vi varit på apoteket och köpt näsdukar och nässpray och annat så vi ska klara oss. Men bara den lilla trippen var jobbig.

 

 

Så kvällen blir lugn. Vi vet inte ens vad vi ska äta idag. Men det blir nog bra. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards