Alla inlägg den 21 december 2007

Av Patricia - 21 december 2007 22:32

Maken åkte runt efter jobbet och letade gran, både konstgjord och riktig. Det var tydligt väldigt mycket folk ute överalt och köer hit och dit, så det tog ett bra tag för honom att få tag på en.

 

 

En riktig blev det. Lagom hög som inte behövde kapas något. Han var så duktig och satte den i vår alldeles för lilla julgransfot. Så vi får väl se hur länge granen klarar sig.

 

 

Den blev ganska snart pyntad och står nu så fint och lyser i ett hörn vid matbordet. Det blev lite juligare med en gran. :)

 

 

Julklapparna är nerpackade i en väska och jag har packat alla hygienartiklar exkl tandborste och hårborste. Resten får fixas imorgon.

Nu blir det en julfilm. :) 

Av Patricia - 21 december 2007 15:50

Eftersom många som läser här kanske åker bort vill jag passa på redan nu att önska



Jag hoppas att julen blir precis så som ni vill att den ska vara. Det kan vara på olika sätt.Men huvudsaken är att ni kan njuta av julen hur den nu än blir. Jag kommer naturligtvis att fortsätta blogga även då vi är bortresta. Det måste jag göra. :)

Av Patricia - 21 december 2007 15:43

 

Idag mår jag verkligen skit!

Det började nog redan igår kväll. Småfrös medan jag slog in julklappar och fixade adressetiketter till julklapparna.

 

 

När jag var klar gick jag ner och satte mig i soffan, där jag även somnade. Maken väckte mig så småningom och hjälpte mig upp där han sen bäddade ner mig. Jag frös vansinnigt mycket, men somnade ganska snart.

 

 

Vaknade igen tidigt imorse av att jag inte kunde andas. Somnade om och både jag och maken lyckades stänga våra larm och somna om. Till sist vaknade vi. Jag mådde skit och kände att det var lika bra att stanna hemma. Vill inte riskera att smitta någon på jobbet. Och sen hade jag inte orkat jobba. Jag vill kunna fira jul utan att ligga jättesjuk.

 

 

Så småningom åkte maken till jobbet. Jag har vilat och gjort väldigt lite. Dock uppdaterat pysselbloggen med två nya bokmärken. 

 

 

Jag tror att allt mer eller mindre är klart inför jul med klappar. Maken var jätteduktig igår och gjorde kola som vi ska ha med oss till hans föräldrar.

 

 

Ikväll ska vi packa, så en packlista måste göras. Det blir nog bra. Tack o lov behöver vi inte göra middag. Vi har tacos kvar sen igår kväll.

Så nu har jag semester. Inte det roligaste sättet att börja den på dock. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards