Alla inlägg den 18 december 2007

Av Patricia - 18 december 2007 17:16

Då har jag varit iväg på intervju.

Det kändes jättebra. Vi hade väldigt trevligt, pratade om företaget och om mig. Han sa när vi var klara och var på väg mot entrén att jag gjort ett väldigt bra första intryck. Så det är ju bra.

 

 

När jag väl var hemma igen var jag smått trött. Ibumetinen jag tog innan jag åkte hjälpte mig att ge mig den ork jag behövde, men väl hemma igen började den avta. Inte skoj. Och vi som skulle handla mat.

 

 

Men det blev gjort. Och en julklapp hittade vi. Ett mikroskop/teleskop till brorssonen blev det. Det verkar himla häftigt. Och inte vidare dyrt, vilket är bra för då är det inte hela världen om det går sönder. :) Mat blev det också handlat. Vi ska griljera en julskinka ikväll. Sen blir det mycket skinkmackor här hemma. :) Lättrökt julskinka är det som köps i det här huset. Det har jag med mig hemifrån. Jag tycker det är mycket godare än kokt julskinka. Så det ska griljeras och ätas. Och det som blir över tar vi med till svärföräldrarna då de alltid har kokt och gillade lättrökt som vi hade med oss förra julen.

 

 

Det blir inget pysslande ikväll. Bara vilande. Jag vill orka jobba imorgon samt ha sista samtalet innnan jul. 

Av Patricia - 18 december 2007 11:05

Idag är det tisdag.

Hostan har kommit och hälsat på mig. Den får gärna resa vidare direkt. Bara vara här på ett toastopp. Men jag SKA fixa intervjun idag. Det har jag bestämt. Däremot kändes det som en lite väl stor utmaning att orka jobba idag också, så det fick vara.

 

 

Jag har äntligen fått iväg vårt mailjulkort idag till alla de som inte får ett riktigt av oss. Man kan inte skicka till alla. Det finns ingen rimlig chans, varken att hinna göra eller ha råd med det. Men det blev fint ändå. Valde ut ett av dem jag gjort, lade till en fin bakgrund på mailet och skrev vem det var ifrån. Så nu är det gjort. Skönt.

 

 

Nu ska jag be maken göra frukost medan jag gör mig fin inför intervjun. Vill ju göra ett bra intryck.
 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards