Alla inlägg den 11 december 2007

Av Patricia - 11 december 2007 07:43

Igår var vi på IKEA och skulle beställa kök efter jobbet.

Det var inte det lättaste.

Skåpsstommar och luckor var inga problem. Kvinnan som hjälpte oss tyckte att det såg bra planerat ut.



Men när vi kom till diskbänk och bänkskiva sket det sig.

Ville vi ha underlimmad diskbänk behövde vi måttbeställa alla bänkar, vilket jag inte fattar varför. Sen visade det sig att i stort sett alla bänkskivor de har utom kanske 2-3 st (som var ofantligt tråkiga) måste måttbeställas.



Så när hon räknade på vad bänkskiva skulle gå på med den vi ville ha skulle det gå på ca 8500:- istället för 1700:-. De som känner mig har nog inga svårigheter att se hur jag ilsknade till. Och flera gånger tyckte hon att vi skulle välja en mörkbrun laminatskiva. Jag förklarade i min tur om och om igen att vi har något liknande nu och en brun bänkskiva kommer inte in i mitt hus. Men med jämna mellanrum kom hon ändå med samma förslag.



Så någon bänk blev inte beställd och diskbänk hoppas vi att svärfar hjälper oss med. Han har ju gjort det förr, så vi får hoppas att han kan.



När vi tittade på min ritning hade hon helt plötsligt satt på sarg eller kjol eller vad det nu heter under överskåpen. Jag hade med vilje inte satt det eftersom det redan är så lågt i vårt kök (206 cm). Så det blir inte bra. Men hon försökte ändå insistera på detta en liten stund. Andas, var min tanke. Men hon tog bort den igen.



Och eftersom vi inte köpte bänkskiva bytte vi färg på sarg nertill under underskåpen från ek till vitt. Men då försvann plastlisten undertill på sargen som jag tyckte verkade så bra att ha. Det fanns inte på de vita och det gick inte att köpa löst heller för att sätta på. *suck*!



Sen skulle vi titta på belysning som ska sitta under överskåpen. Tidigare hade vi fått reda på att de gärna hjälpte till att planera belysning. Men igår var de inte så hjälpsamma inte. De tyckte vi skulle gå till belysningsavdelningen. Grejen är ju den att det aldrig är någon personal och vid det här laget var jag smått irriterad och påpekade att vi faktiskt fått svaret tidigare att de kunde hjälpa oss på kök.



Vi gick och tittade och hittade vad vi ville ha och gick tillbaka till tjejerna. Eftersom hon som hjälpt oss tidigare nu var upptagen fick vi tag på en annan som också tyckte att belysning skulle hjälpa oss. Jag ifrågasatte då naturligtvis varför det när vi visste vad vi ville ha, men visste inte hur mycket vi behövde. Efter lite tjaffs fick vi dock hjälp och fick utskrivet en liten lista över vad vi ska inhandla sen. För det kunde man inte lägga till i beställningen. Men vi orkade inte plocka det igår så det får vi göra en annan dag.



Så från att vara jätteglad att vi skulle beställa kök till jätteirriterad och ha lite ångest var inte så trevligt. För grejen är den att måttbeställer vi bänkskiva via IKEA får man inte lämna tillbaka den om man mätt fel. Och hur mäter man rätt på ett så gammalt kök som vårt som säkert inte är så rakt? *suckar*



Lite servetter blev det iallafall. Och vi provade en kassa där man själv trycker in sina varor. Smidigt. Inga köer. Men Familykortet kunde man inte dra i samma läsare som vanliga bankomatkortet. *suck*



Sen på kvällen började vi leta musik till musiktävlingen vi ska anordna på torsdag. Vi letade musik i flera timmar. Jobbigt, men roligt. Många goda skratt men även mycket bra musik. Så min iPod är laddad nu. :)



I eftermiddag är det manikyr som gäller. Naglarna ska bli julfina. Dock får hon laga några som av någon anledning håller på att gå söner. :S



Imorgon är det samtal. Näst sista innan jul.

På torsdag är det julmiddag.

Fredag är inget inplanerat.

Lördag ska vi ha middagsgäster.



Och som om detta inte räckte har jag gått med på att göra företagets julkort till makens företag. En av cheferna pratade med mig igår precis när vi stod och skulle visa min ritning till köket. Så jag var inte helt koncentrerad. Jag har till måndag på mig att få det klart och få in företagets logga på. Och den är inte vidare snygg. Men det blir nog bra.



Dessutom måste jag jobba in ytterligare ca 4 timmar då jag ska på avslutning nästa torsdag på skolan. Igår lade vi oss kl 1. Imorse var jag uppe 5.45. Maken låg kvar i sängen, jättetrött när jag åkte 6.30 Var på jobbet kl 7 och ska jobba till 17 då jag går direkt till manikyren. Tur att vi ska ut och äta idag på lunchen - jag och några arb.kamrater Sushi blir det. :) Två i gänget har aldrig ätit det tidigare, så det ska bli spännande. Jag och en till älskar det, så det blir nog trevligt. :) 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards