Alla inlägg den 30 december 2007

Av Patricia - 30 december 2007 20:07

* Vi gjorde ännu ett IVF-försök 
   + vi fick tre ägg till frysen

   - utomkvedes igen och jag höll på att dö


  

* Jag bytte jobb och inriktning helt 

+ mitt självförtroende att jag klarar hela andra & nya saker har höjts

- har inte fast månadslön, men får leta efter bättre jobb

*


Har tagit tag i min ångest för att må bättre. Det känns jätteskönt att äntligen få hjälp och bli någorlunda normal igen. ;)



* Lärt känna nya människor, till 98% till det positiva.



* Vi har fått tummen ur och köpt ny bil.



* Vi har fått tummen ur och ska göra vid vårt kök.



* Jag har gått ner i vikt och sen gått upp, tyvärr för mycket.



* Väntar fortfarande på full känsel i magen efter operationen.



* Mitt pysslande har utvecklats. Jag har lärt mig nya saker och återfått pyssellusten.



* Jag har åkt på mina två första pysselmässor ever. :)



* Jag känner att min personlighet ändrats, både till det positiva men även det negativa. Men jag jobbar på det.



* Vi fick gjort lite i trädgården i år, även om inte allt var planerat, så som plommonträdet.



* Maken & svärfar lade golv i arb.rum & gästrum.



* Maken och jag firade 10 år ihop.



* Jag slutade bita på mina naglar i juni & har sen dess inte bitit på dem. I höst började jag gå och förstärka dem och fixa manikyr.

 


Det är väl en stor summering tror jag. Jag har säkert glömt massor med saker.



Det är väl inte det sämsta året någonsin, men ett tungt år har det varit. Jag har fått kämpa mycket, men tycker ändå när jag tittar tillbaka att jag kan säga att jag kämpat bra. Jag tycker att jag gjort så gott jag kunnat och mer kan jag inte begära av mig. :)



Men trots det hoppas jag innerligt att 2008 blir bättre.

Av Patricia - 30 december 2007 13:26

 

Jag får lätt huvudvärk.

Igår kväll drack jag så mycket vatten att jag kände mig som Hoover Dam. En gigantisk vattenbehållare. Jag försöker återställa vätskebalansen i kroppen samtidigt som jag försöker göra så att jag inte får förstoppning eller diarré igen. *suckar* Min mage är ett kapitel för sig. Men trots att jag dricker mycket så känns det inte som att det hjälper. :(

 

 

Idag sov jag till 10. Sen låg jag och läste Män som hatar kvinnor av Stieg Larsson. Jag och maken är väl de sista som inte läst hans böcker, men nu har vi lånat av både en av makens arb.kamrater samt av mamma så vi kan läsa samtidigt. Men maken har inte börjat än. Jag har läst ca 240 sidor. Jag har svårare och svårare för att släppa boken, vilket är ett bra tecken att min läsglädje börjar komma tillbaka mer och mer. 

 

 

Jag låg väl och läste till 12 tror jag. Då vaknade äntligen maken ordentligt. Vi steg upp och jag satte mig i pysselrummet och fortsatte på ett födelsedagskort jag började på så smått igår. Jag har haft mer och mer abstinens till att pyssla vilket känts skönt.

 

 

Nu har vi ätit frukost. Vi måste åka och handla mat idag till imorgon. Vill inte handla. Vill inte ut alls. Bara vara inne och mysa. Tända en eld i brasan, pyssla, läsa lite, ta ett bad ikväll. Och b h w. Idag är jag 32, 5 år. Snart 33, fortfarande barnlös, överviktig men har iallafall gjort något åt min arbetssituation. Jag får väl göra en tillbakareflektion på 2007, samt börja en målbild på 2008. Jag vägde mig igår. Jag har gått upp 7 kg sen operationen i somras. 7 kg! Jag vägde 91,3 igår kväll. Jo, det var på kvällen, men ändå. Och vår våg anses vara en glädjevåg som visar för lite. Så jag har gått upp minst 7 kg. Jag var ganska ledsen och nedstämd. Så nu jäklar måste det ske en förändring. En dramatisk. Jag vet ju att jag klarar av att gå ner i vikt. Så det är bara att ge sig den på det. Och det har jag nog gjort nu! Maken ville t ex åka och handla lite gott igår men det ville inte jag. Och det kändes skönt att vi inte åkte. Och maken höll med sen om att det var bra att vi inte åkte.

 

 

Så nu ska jag hämta vatten, ta en värktablett och sätta mig och pyssla lite till tror jag. Ska se om maken vill göra en inköpslista. :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards