Alla inlägg den 20 december 2007

Av Patricia - 20 december 2007 12:44

Då har jag varit iväg och blivit avslutad och avtackad. Det är skönt att ha det gjort.



Förvånansvärt många vuxna blev glada att se mig och tyckte att jag såg ut att må jättebra, vilket jag även gör - framför allt till skillnad från ett år sen när jag höll på att gå under.



Barnen var jätteglada att se mig och det värmde verkligen i hjärtat. Många frågor och kramar blev det. Jag var först inne i den klass som jag "tillhört" och hälsade på för att sen gå till den äldre klassen där jag haft alla elever. Det var mysigt att se att de var sig lika, bara lite större. :) Och så skönt att lämna dem sen. Hög ljudvolym och stökigt var det, men inte mitt problem. *ler nöjt* 



Efter det att barnen gått hem på jullov pratade jag med div kollegor och snart var det dags för lite julfika. Ett julbuffébord var dukat och vi åt lite och pratade lite.



När det ätits höll rektorn ett litet tacktal till personalens insats under terminen. Sen övergick hon till att avtacka mig. Jag fick ett lycka till och en liten present i fom av en rödsvart löpare att ha på bordet. Mycket fin var den. Jag höll inget tal vilket kändes skönt då jag kände att jag inte hade något att säga utan att det skulle bli lite spydigt. Det blev det ändå när många frågade hur jag trivdes nu och mitt svar blev "jättebra. Jag får uppskattning för det jag gör."



Sen fick jag några pepparkaksformar och ett par örhänge i form av änglar av mitt arbetslag. Fina.



Nu har jag lovat att skicka ett mail med min emailadress samt pysselbloggen. Många blev nyfikna. Så vem vet. Man kanske kan få beställningar. ;)

Av Patricia - 20 december 2007 07:29

Igår blev håret tonat. Chokladbrunt blev det och jättefint. Dock känner jag mig lite blek, men det går ju alltid att ordna. :)



Igår var även sista samtalet innan juluppehåll. Det kändes fint. Hon tycker att jag går framåt. Innan vi skildes åt fick jag en bok. Jag kommer inte ihåg titeln, men ska lägga upp den här vid ett senare tillfälle. Nu ska jag iallafall klara mig till den 17/1. Men det ska jag väl klara.



Ett härlig bad blev det också. Det var skönt att ligga där i värmen när håret var klart. Låg och läste lite medan hankatten och minstingen höll mig sällskap.



Under tiden hade maken kokt julskinka samt griljerat den. Den blev väldigt god. Lättrökt naturligtvis. :) Och till middag hade vi julkorv och rotmos. En riktigt mysig julkväll.



Imorse var vi uppe 05.45 Maken och minstingen tyckte det var okristligt tidigt, men steg upp. Frukost gjordes och maken fick lunch med sig. Jag körde oss till jobbet och kl 07 var jag på plats. Ca 8.15 ska jag iväg till skolan för att ha lite avslutning. Det kommer att vara sista gången jag sätter min fot där och det känns oerhört skönt och lättande. Kl 12 slutar lärarna och senast då åker jag också. Det finns ingen anledning för mig att stanna kvar längre än nödvändigt.



Nu ska jag hämta lite vatten. Jag är konstant törstig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards